Trzy grosze ode mnie:)
Artur te informacje ciekawe ale czy prawdziwe? Tzn część tych informacji już słyszałem tj o Prośnie, Bolku, Giewoncie który zresztą tak jak przewidzieliśmy okazał się strzałem w dziesiątkę. Podobno nawet były propozycję, żeby go zostawić po za sezon. Moim zdaniem jednak dobrze zrobili, że będzie tylko sezonowym, bo po za wakacjami frekwencja by znacznie spadła jak na wszystkich kursach do zakopanego, no ale to tylko moje zdanie. No i o Ślązaku też słyszałem. Prawda jest taka, że na czas remontu z E30 wyleci sporo składów z tej linii na odcinku Rzeszów (Przemyśl) - Katowice. Tylko pytanie czego najłatwiej się pozbyć? Regio i TLK zostaną bo są dotowane, EIC i Ex są pod władzami PKP więc mają jakiś priorytet zostają tylko IR które nie są dotowane i najłatwiej je uwalić. Nie chcę być tutaj złym wieszczem, ale na wschód od Krakowa w przyszłym roku będą może 2 pary dziennie. Na trasie Katowice - Kraków może będzie nieznacznie ale trochę lepiej. Jednak cięcia na pewno będą. Stąd wylatuje Ślązak i pewnie coś jeszcze.
IR Łysica Wrocław ? Kielce przez Katowice z Wrocka po południu. Dobrze będę miał wieczorem IR do Kielc
to potwierdzona informacja? Na wiosnę wyleciał pociąg takiej samej relacji tylko przez Częstochowę, Kluczbork, Oleśnicę. Ten będzie miał lepszy czas przejazdu, no ale dubluje się z Bolkiem czy TLK. No nic zobaczymy, trzymam kciuki że się pojawi. Co do innych IR nie wypowiadam się bo tak jak pisałem wcześniej nie słyszałem.
TLK Lublin ? Wrocław w sezonie do Jeleniej Góry
o tym też słyszałem, byłoby dobrze żeby udało się przywrócić tą relacje. Tylko teraz takie pytanie, czy będzie to TLK dzienna tzn kursująca w tych godzinach co teraz? Moim zdaniem poroniony pomysł, moim zdaniem powinni przywrócić połączenie nocne (dawną Bystrzyce) żeby miała możliwość utrzymania się na takiej relacji - oczywiście tylko w sezonie. TLK dzienna jechałaby tam kilkanaście godzin (około 12-13) co większość turystów odstraszy. No ale musiałby być to nowy skład bo dzienna TLK tej relacji być musi. Mam nadzieję, że zrobią jednak nowe połączenie i to przez Częstochowę Kluczbork, Oleśnicę, dlaczego akurat tą trasą? Odpowiedź za chwilę.
IC Kołobrzeg przez Warszawę ? Skarżysko ? Stalową Wolę. do Przemyśla Ponoć ma być.
Ja z kolei mam informację, że to ma być po prostu przetrasowana SOLINA (TLK 13101) obecnie wyjeżdżająca po 6 z Warszawy przez CMKe Kraków do Przemyśla. Wcześniej jeździła przez Lublin bodaj w latach 2005 - 2010 przed tym rokiem właśnie przez Skarżysko Kamienną a przez jakiś czas nawet w 2001 przez Chmielów, Staszów, Kielce. Podobno ma mieć grupę wagonów do Kielc, moim zdaniem pomysł głupi i nieprawdziwy. Raz, że IC w Świętokrzyskim nie ma swoich lokomotyw więc co miałoby ciągnąć ten skład do Kielc? Dwa, że pewnie byłoby to połączenie w zamian za którąś z TLK Kielce - Warszawa a tylko sztucznie o kolejne 15 minut wydłużyłoby czas przejazdu między stolicą a Kielcami. Jeśli coś ma być wydzielane to powinno jechać dalej, np do Krakowa, w końcu w związku z przetrasowaniem tego pociągu Kraków straci połączenie. Na dłuższym odcinku strata kolejnych 15 minut nie będzie taka duża - i tak czas przejazdu w porównaniu z CMK wydłuży się o jakieś 2 godziny. No ale wtedy musiałaby się dublować w Skarżysku z jakąś inną TLKą łączoną tam, żeby był lok na ten skład.
No i to co mówił mi Michał, że ma być wznowiony ruch regionów na Roztoczu
Jest już nawet ułożony rozkład, co będę pisał po prostu wrzucę linka:
http://www.lubelskie.pl/img/userfiles/f ... dy2012.pdf Bardzo mnie to cieszy, mam nadzieję, że będę miał możliwość zaliczenia Zawada - Jarosław przez Hrabienne. Może znów by się szynobus popsuł:).
Jak macie jakieś wieści to piszcie
Wieści ode mnie:
Dawne Sudety tj. TLK 16101 będzie przedłużona do Jeleniej Góry ale uwaga przez Legnicę, Węgliniec, Lubań
TLK do Rybnika będzie przedłużona do Raciborza.
IC gdzie tylko może wycofuje się z trakcji spalinowej. Na 100% nie będzie wznowienia kursowania pociągu do Zagórza, które kiedyś w sezonie cieszyły się dużym zainteresowaniem. Wagonów krajowych nie będzie prawdopodobnie w Hańczy ale o tym znowu za chwilę. Jeśli ta informacja się potwierdzi postaram się jeszcze w tym roku zaliczyć Trakiszki, jeśli ktoś jest chętny na wyjazd to dajcie znać. Może listopadowa PKP Jazda tam zawita? W końcu nie przejechany odcinek dla PKP Jazdy.
Dobra a teraz w sumie najważniejsze. O czym już napomniałem dwa razy wyżej. Znalazłem w necie treść umowy pomiędzy MI a PKP IC na pracę eksploatacyjną w latach 2011 - 2020. Słowem tego czego tutaj nie ma na TLK nie ma co liczyć. Nie licząc Zamościa bo jak wiadomo nie jeździ on z przyczyn społecznych czy ekonomicznych a politycznych. Umowa zawiera odcinki które muszą być zrealizowane przez IC w ramach połączeń dotowanych. Co będę przynudzał, pozwoliłem sobie wrzucić te relacje na forum:
1) Warszawa ? Kraków przez CMK
2) Warszawa ? Katowice przez CMK
3) Warszawa ? Gdynia
4) Warszawa ? Białystok
5) Warszawa ? Lublin ? Stalowa Wola ? Przemyśl
6) Warszawa ? Olsztyn
7) Warszawa ? Terespol
8) Warszawa ? Radom ? Kielce ? Kraków
9) Warszawa ? Częstochowa ? Katowice
10) Warszawa ? Częstochowa ? Opole ? Wrocław
11) Warszawa ? Łódź ? Ostrów Wlkp. ? Wrocław
12) Warszawa ? Poznań
13) Warszawa ? Toruń ? Bydgoszcz - Piła
14) Gdynia ? Elbląg ? Olsztyn ? Ełk ? Białystok
15) Lublin ? Radom ? Kielce ? Kraków
16) Lublin ? Radom ? Kielce ? Katowice
17) Lublin ? Radom ? Kielce ? Częstochowa - Wrocław
18) Bydgoszcz ? Toruń ? Łódź ? Częstochowa ? Katowice
19) Bydgoszcz ? Toruń ? Łódź ? Częstochowa ? Kraków
20) Poznań ? Łódź ? Kraków
21) Przemyśl ? Rzeszów ? Kraków
22) Kraków ? Katowice ? Opole ? Wrocław
23) Wrocław ? Poznań
24) Poznań ? Szczecin ? Świnoujście
25) Poznań ? Bydgoszcz ? Gdynia
26) Poznań ? Toruń ? Olsztyn
27) Wrocław ? Wałbrzych ? Jelenia Góra ? Szklarska Poręba
28) Wrocław ? Legnica ? Jelenia Góra
29) Wrocław ? Zielona Góra ? Szczecin
30) Wrocław ? Rybnik ? Bielsko - Biała
31) Poznań ? Zielona Góra
32) Zbąszynek ? Gorzów Wlkp.
33) Poznań ? Piła ? Kołobrzeg
34) Gdynia ? Słupsk ? Koszalin ? Szczecin
35) Katowice ? Bielsko Biała
36) Katowice ? Wisła
37) Gdynia ? Słupsk ? Koszalin ? Kołobrzeg
38) Szczecin ? Białogard - Kołobrzeg
39) Poznań ? Piła ? Koszalin ? Słupsk ? Gdynia
40) Lębork ? Łeba
41) Gdynia ? Hel
42) Słupsk ? Ustka
43) Poznań ? Ostrów Wlkp. ? Katowice
44) Kraków ? Zakopane
45) Katowice - Zakopane
46) Kraków ? Nowy Sącz ? Krynica
Ponadto w przypadku zmodernizowania linii Wrocław ? Kłodzko ? Międzylesie, Skierniewice ? Łowicz oraz zmodernizowania z elektryfikacją linii Skarżysko Kam. ? Sandomierz ? Tarnobrzeg ? Rzeszów, Kłodzko ? Kudowa Zdrój i Suwałki ? Ełk planowane jest prowadzenie pociągów również na tych liniach. Szczegółowe relacje pociągów będą określone każdorazowo w Umowie rocznej.
W przypadku Zadania B usługi przewozowe będą świadczone na liniach:
1) Warszawa ? Gdynia
2) Warszawa ? Kraków
3) Warszawa ? Katowice
4) Gdynia- Kraków
5) Gdynia - Katowice
Wyodrębnienie usług świadczonych w ramach Zadania B jest związane z planowaną realizacją przez PKP IC projektu inwestycyjnego pn. ?Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych?, który ma być dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Usługi w ramach Zadania B objęte niniejszą Umową Ramową będą świadczone od momentu wprowadzenia do eksploatacji nowego taboru, zakupionego przez PKP IC w ramach ww. projektu inwestycyjnego.
Jak widać nie jest źle, niestety umowa nie zawiera czasu od kiedy połączenia które obecnie nie są obsługiwane (np 5 czy wspomniana przeze mnie wyżej 17 pewnie jeszcze kilka) zostaną przywrócone, jedynie że praca eksploatacyjna ma sukcesywnie się zwiększać do 2015 roku. Nie zawiera też informacji czy część z nich będzie realizowana tylko w sezonie - pewnie tak bo widzę tutaj TLK jeżdżącą po nadodrzance a raczej po za sezonem się połączenie nie utrzyma. Głupotą jest też ciągnięcie TLK po za sezonem do Zakopanego czy Krynicy. Jak widać Białystok - Suwałki nawet po elektryfikacji nie będzie obsługiwany.
Oczywiście ta lista nie dotyczy połączeń komercyjnych i regionalnych, ale myślę że warto na niej opierać kolejne rozkłady jazdy.
Pozdrawiam: Michał