SRJP 2011/12

Wszystko co chcecie powiedzieć o...

SRJP 2011/12

Postprzez Pt@ku » 14 Wrz 2011, 09:54

Projekt nowego rozkładu jazdy
Z tego co mi wiadomo w nowym rozkładzie będą kursowały takie pociągi
IR Prosna Wrocław ? Lublin wydłuża trasę bo teraz jest do stolicy.
IR Bolko Wrocław ? Lublin, a w niektóre dni będzie jeździł do Chełma.
IR Łużyce Węgliniec ? Kraków Gł. Wydłużył trasę, bo jest z Bolesławca.
IR Giewont Wrocław ? Zakopane w ferie i wakacje tak jak był w tym roku przez Żywiec - Suchą.
IR Łysica Wrocław ? Kielce przez Katowice z Wrocka po południu. Dobrze będę miał wieczorem IR do Kielc
IR Angelus Wrocław ? Katowice rozumiem, że to zmiana nazwy z superjednostki.
IR Śnieżka Białystok ? Międzylesie tylko w jedną stronę
IR Liczyrzepa Jelenia Góra ? Rzeszów
IR Mamry Międzylesie ? Olsztyn tylko w jedną stronę
IR Ślązak wylatuje z rozkładu ? Agent, nie będziesz pocieszony?

Większość pociągów IR prawdopodobnie pozostanie w dotychczasowych relacjach i ze swoimi nazwami. Część z nich na niektórych odcinkach będzie jeździło jako pociągi Regio.

TLK Lublin ? Wrocław w sezonie do Jeleniej Góry
IC Kołobrzeg przez Warszawę ? Skarżysko ? Stalową Wolę. do Przemyśla Ponoć ma być.

No i to co mówił mi Michał, że ma być wznowiony ruch regionów na Roztoczu

Jak macie jakieś wieści to piszcie
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: SRJP 2011/12

Postprzez AgentEU07 » 14 Wrz 2011, 14:34

Dlaczego k@%%%^a ślązak wylatuje. Jak wracałęm nim ze szlajanek to ledwo w Krakowie miejsce siedzące znalazłem. I ciekawe czy w zamian za tego IR na wrocław - zielona góra dadzą jakiegoś regiosa
AgentEU07
 
Posty: 95
Rejestracja: 25 Sie 2011, 11:25

Re: SRJP 2011/12

Postprzez stmichal » 17 Wrz 2011, 06:50

Trzy grosze ode mnie:)
Artur te informacje ciekawe ale czy prawdziwe? Tzn część tych informacji już słyszałem tj o Prośnie, Bolku, Giewoncie który zresztą tak jak przewidzieliśmy okazał się strzałem w dziesiątkę. Podobno nawet były propozycję, żeby go zostawić po za sezon. Moim zdaniem jednak dobrze zrobili, że będzie tylko sezonowym, bo po za wakacjami frekwencja by znacznie spadła jak na wszystkich kursach do zakopanego, no ale to tylko moje zdanie. No i o Ślązaku też słyszałem. Prawda jest taka, że na czas remontu z E30 wyleci sporo składów z tej linii na odcinku Rzeszów (Przemyśl) - Katowice. Tylko pytanie czego najłatwiej się pozbyć? Regio i TLK zostaną bo są dotowane, EIC i Ex są pod władzami PKP więc mają jakiś priorytet zostają tylko IR które nie są dotowane i najłatwiej je uwalić. Nie chcę być tutaj złym wieszczem, ale na wschód od Krakowa w przyszłym roku będą może 2 pary dziennie. Na trasie Katowice - Kraków może będzie nieznacznie ale trochę lepiej. Jednak cięcia na pewno będą. Stąd wylatuje Ślązak i pewnie coś jeszcze.
IR Łysica Wrocław ? Kielce przez Katowice z Wrocka po południu. Dobrze będę miał wieczorem IR do Kielc

to potwierdzona informacja? Na wiosnę wyleciał pociąg takiej samej relacji tylko przez Częstochowę, Kluczbork, Oleśnicę. Ten będzie miał lepszy czas przejazdu, no ale dubluje się z Bolkiem czy TLK. No nic zobaczymy, trzymam kciuki że się pojawi. Co do innych IR nie wypowiadam się bo tak jak pisałem wcześniej nie słyszałem.

TLK Lublin ? Wrocław w sezonie do Jeleniej Góry

o tym też słyszałem, byłoby dobrze żeby udało się przywrócić tą relacje. Tylko teraz takie pytanie, czy będzie to TLK dzienna tzn kursująca w tych godzinach co teraz? Moim zdaniem poroniony pomysł, moim zdaniem powinni przywrócić połączenie nocne (dawną Bystrzyce) żeby miała możliwość utrzymania się na takiej relacji - oczywiście tylko w sezonie. TLK dzienna jechałaby tam kilkanaście godzin (około 12-13) co większość turystów odstraszy. No ale musiałby być to nowy skład bo dzienna TLK tej relacji być musi. Mam nadzieję, że zrobią jednak nowe połączenie i to przez Częstochowę Kluczbork, Oleśnicę, dlaczego akurat tą trasą? Odpowiedź za chwilę.

IC Kołobrzeg przez Warszawę ? Skarżysko ? Stalową Wolę. do Przemyśla Ponoć ma być.

Ja z kolei mam informację, że to ma być po prostu przetrasowana SOLINA (TLK 13101) obecnie wyjeżdżająca po 6 z Warszawy przez CMKe Kraków do Przemyśla. Wcześniej jeździła przez Lublin bodaj w latach 2005 - 2010 przed tym rokiem właśnie przez Skarżysko Kamienną a przez jakiś czas nawet w 2001 przez Chmielów, Staszów, Kielce. Podobno ma mieć grupę wagonów do Kielc, moim zdaniem pomysł głupi i nieprawdziwy. Raz, że IC w Świętokrzyskim nie ma swoich lokomotyw więc co miałoby ciągnąć ten skład do Kielc? Dwa, że pewnie byłoby to połączenie w zamian za którąś z TLK Kielce - Warszawa a tylko sztucznie o kolejne 15 minut wydłużyłoby czas przejazdu między stolicą a Kielcami. Jeśli coś ma być wydzielane to powinno jechać dalej, np do Krakowa, w końcu w związku z przetrasowaniem tego pociągu Kraków straci połączenie. Na dłuższym odcinku strata kolejnych 15 minut nie będzie taka duża - i tak czas przejazdu w porównaniu z CMK wydłuży się o jakieś 2 godziny. No ale wtedy musiałaby się dublować w Skarżysku z jakąś inną TLKą łączoną tam, żeby był lok na ten skład.

No i to co mówił mi Michał, że ma być wznowiony ruch regionów na Roztoczu

Jest już nawet ułożony rozkład, co będę pisał po prostu wrzucę linka:
http://www.lubelskie.pl/img/userfiles/f ... dy2012.pdf
Bardzo mnie to cieszy, mam nadzieję, że będę miał możliwość zaliczenia Zawada - Jarosław przez Hrabienne. Może znów by się szynobus popsuł:).

Jak macie jakieś wieści to piszcie

Wieści ode mnie:
Dawne Sudety tj. TLK 16101 będzie przedłużona do Jeleniej Góry ale uwaga przez Legnicę, Węgliniec, Lubań
TLK do Rybnika będzie przedłużona do Raciborza.
IC gdzie tylko może wycofuje się z trakcji spalinowej. Na 100% nie będzie wznowienia kursowania pociągu do Zagórza, które kiedyś w sezonie cieszyły się dużym zainteresowaniem. Wagonów krajowych nie będzie prawdopodobnie w Hańczy ale o tym znowu za chwilę. Jeśli ta informacja się potwierdzi postaram się jeszcze w tym roku zaliczyć Trakiszki, jeśli ktoś jest chętny na wyjazd to dajcie znać. Może listopadowa PKP Jazda tam zawita? W końcu nie przejechany odcinek dla PKP Jazdy.
Dobra a teraz w sumie najważniejsze. O czym już napomniałem dwa razy wyżej. Znalazłem w necie treść umowy pomiędzy MI a PKP IC na pracę eksploatacyjną w latach 2011 - 2020. Słowem tego czego tutaj nie ma na TLK nie ma co liczyć. Nie licząc Zamościa bo jak wiadomo nie jeździ on z przyczyn społecznych czy ekonomicznych a politycznych. Umowa zawiera odcinki które muszą być zrealizowane przez IC w ramach połączeń dotowanych. Co będę przynudzał, pozwoliłem sobie wrzucić te relacje na forum:
1) Warszawa ? Kraków przez CMK
2) Warszawa ? Katowice przez CMK
3) Warszawa ? Gdynia
4) Warszawa ? Białystok
5) Warszawa ? Lublin ? Stalowa Wola ? Przemyśl
6) Warszawa ? Olsztyn
7) Warszawa ? Terespol
8) Warszawa ? Radom ? Kielce ? Kraków
9) Warszawa ? Częstochowa ? Katowice
10) Warszawa ? Częstochowa ? Opole ? Wrocław
11) Warszawa ? Łódź ? Ostrów Wlkp. ? Wrocław
12) Warszawa ? Poznań
13) Warszawa ? Toruń ? Bydgoszcz - Piła
14) Gdynia ? Elbląg ? Olsztyn ? Ełk ? Białystok
15) Lublin ? Radom ? Kielce ? Kraków
16) Lublin ? Radom ? Kielce ? Katowice
17) Lublin ? Radom ? Kielce ? Częstochowa - Wrocław
18) Bydgoszcz ? Toruń ? Łódź ? Częstochowa ? Katowice
19) Bydgoszcz ? Toruń ? Łódź ? Częstochowa ? Kraków
20) Poznań ? Łódź ? Kraków
21) Przemyśl ? Rzeszów ? Kraków
22) Kraków ? Katowice ? Opole ? Wrocław
23) Wrocław ? Poznań
24) Poznań ? Szczecin ? Świnoujście
25) Poznań ? Bydgoszcz ? Gdynia
26) Poznań ? Toruń ? Olsztyn
27) Wrocław ? Wałbrzych ? Jelenia Góra ? Szklarska Poręba
28) Wrocław ? Legnica ? Jelenia Góra
29) Wrocław ? Zielona Góra ? Szczecin
30) Wrocław ? Rybnik ? Bielsko - Biała
31) Poznań ? Zielona Góra
32) Zbąszynek ? Gorzów Wlkp.
33) Poznań ? Piła ? Kołobrzeg
34) Gdynia ? Słupsk ? Koszalin ? Szczecin
35) Katowice ? Bielsko Biała
36) Katowice ? Wisła
37) Gdynia ? Słupsk ? Koszalin ? Kołobrzeg
38) Szczecin ? Białogard - Kołobrzeg
39) Poznań ? Piła ? Koszalin ? Słupsk ? Gdynia
40) Lębork ? Łeba
41) Gdynia ? Hel
42) Słupsk ? Ustka
43) Poznań ? Ostrów Wlkp. ? Katowice
44) Kraków ? Zakopane
45) Katowice - Zakopane
46) Kraków ? Nowy Sącz ? Krynica

Ponadto w przypadku zmodernizowania linii Wrocław ? Kłodzko ? Międzylesie, Skierniewice ? Łowicz oraz zmodernizowania z elektryfikacją linii Skarżysko Kam. ? Sandomierz ? Tarnobrzeg ? Rzeszów, Kłodzko ? Kudowa Zdrój i Suwałki ? Ełk planowane jest prowadzenie pociągów również na tych liniach. Szczegółowe relacje pociągów będą określone każdorazowo w Umowie rocznej.

W przypadku Zadania B usługi przewozowe będą świadczone na liniach:
1) Warszawa ? Gdynia
2) Warszawa ? Kraków
3) Warszawa ? Katowice
4) Gdynia- Kraków
5) Gdynia - Katowice

Wyodrębnienie usług świadczonych w ramach Zadania B jest związane z planowaną realizacją przez PKP IC projektu inwestycyjnego pn. ?Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych?, który ma być dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Usługi w ramach Zadania B objęte niniejszą Umową Ramową będą świadczone od momentu wprowadzenia do eksploatacji nowego taboru, zakupionego przez PKP IC w ramach ww. projektu inwestycyjnego.

Jak widać nie jest źle, niestety umowa nie zawiera czasu od kiedy połączenia które obecnie nie są obsługiwane (np 5 czy wspomniana przeze mnie wyżej 17 pewnie jeszcze kilka) zostaną przywrócone, jedynie że praca eksploatacyjna ma sukcesywnie się zwiększać do 2015 roku. Nie zawiera też informacji czy część z nich będzie realizowana tylko w sezonie - pewnie tak bo widzę tutaj TLK jeżdżącą po nadodrzance a raczej po za sezonem się połączenie nie utrzyma. Głupotą jest też ciągnięcie TLK po za sezonem do Zakopanego czy Krynicy. Jak widać Białystok - Suwałki nawet po elektryfikacji nie będzie obsługiwany.
Oczywiście ta lista nie dotyczy połączeń komercyjnych i regionalnych, ale myślę że warto na niej opierać kolejne rozkłady jazdy.

Pozdrawiam: Michał
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: SRJP 2011/12

Postprzez Pt@ku » 17 Wrz 2011, 20:03

No to Michał dałeś radę z tymi odcinkami.
Oczywiście niektóre z nich
stmichal napisał(a):29) Wrocław ? Zielona Góra ? Szczecin
30) Wrocław ? Rybnik ? Bielsko - Biała
32) Zbąszynek ? Gorzów Wlkp.
35) Katowice ? Bielsko Biała
36) Katowice ? Wisła
40) Lębork ? Łeba
41) Gdynia ? Hel
42) Słupsk ? Ustka
43) Poznań ? Ostrów Wlkp. ? Katowice
44) Kraków ? Zakopane
45) Katowice - Zakopane
46) Kraków ? Nowy Sącz ? Krynica


Te pójdą jako sezonowe TLK-i.
najbardziej zaskoczyło mnie 32 Zbąszynek - Gorzów Wlkp.

Miejmy nadzieje, że będziemy mieli czym jeździć i może dookoła Polski się uda w następnym roku pojechać. Cluzo z noclegiem w Zamościu to dla Ciebie :)

Co do TLK Lublin - Wrocław - Jelenia to by mogla być nocna. Nie pogniewał bym się. Jeszcze by mogli zrobić nocny Szczecin - Olsztyn a jeszcze lepiej Białystok.

Nie można też już liczyć na odcinek Olecko - Suwałki chyba, że PR coś puszczą ale wątpię, bo tam PKS dobrze prosperuje.
Jeszcze jestem ciekaw co nowego przygotują nam na następne wakacje w Bieszczadach :?:
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: SRJP 2011/12

Postprzez stmichal » 17 Wrz 2011, 20:40

Jeszcze jestem ciekaw co nowego przygotują nam na następne wakacje w Bieszczadach

Ja bym się raczej cudów nie spodziewał, podejrzewam że np z Łupkowem może być krucho. W te wakacje np. mniej więcej od połowy Lipca praktycznie cały czas była komunikacja zastępcza na linii Rzeszów - Zagórz - Łupków. Chyba nie muszę pisać, że zupełnie wygasiło to popyt i dało tylko sygnał PR do uwalenia tego połączenia. Powodem zastępczej komunikacji były Podkarpackie szynobusy. W jakim są stanie i jak często się psują chyba nie muszę nikogo przekonywać, sam przekonałem się na własnym przykładzie, zresztą Kloze z Witem też tego doświadczyli :). Województwo ma po prostu za mało składów i jak tylko któryś szynotryb się popsuje zaraz puszczają autobusik. Dlatego właśnie uważam, że jeśli będzie to wyglądało przynajmniej tak jak w tym roku, to będzie to powód do radości, nic nowego bym się tam nie spodziewał. No ale czas pokaże...
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: SRJP 2011/12

Postprzez Pt@ku » 18 Wrz 2011, 15:54

Na Śląsku od pierwszego zaczynają kursować pociągi nowej spółki KŚ - Koleje Śląskie. Ciekawe jaki rozkład na następny rok mają? I na jakie nowe szlaki wyjadą, bo na razie tylko zaczną obsługiwać Gliwice - Częstochowa.
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: SRJP 2011/12

Postprzez stmichal » 18 Wrz 2011, 19:39

Koleje Śląskie pojadą do Wisły

1 października spółka Koleje Śląskie przejmie od Przewozów Regionalnych całość ruchu na linii Gliwice ? Katowice ? Zawiercie ? Częstochowa. Jak dowiedział się ?Rynek Kolejowy?, to jednak nie wszystko. W weekendy pociągi Kolei Śląskich pojawią się bowiem także na linii do Wisły.

Informację potwierdził dzisiaj Adama Warzecha, rzecznik samorządowego przewoźnika. - W weekendy nasze pociągi pojadą do Wisły. Będzie to uzupełnienie oferty, jaką proponują pasażerom Przewozy Regionalne - powiedział Warzecha.

- Stawiamy na komfort i jakość podróży oraz na atrakcyjną cenę przejazdu. Przykładowo z Sosnowca do Skoczowa bilet na nasze pociągi będzie kosztował 9 zł, do Ustronia będzie to 10, a do Wisły 11 zł. Obecnie jest to 14,50 zł. Z Gliwic do Wisły bilet na pociągi KŚ będzie kosztował 12 zł. Bilet na pociągi konkurencji 15,70 - podkreślił Warzecha. Jak dodał, szczegóły rozkładu jazdy zostaną podane do publicznej wiadomości w najbliższym czasie.


źródło: Rynek Kolejowy

Uff mogę jeszcze edytować:
Oto najnowsze przecieki dotyczące nr. 2011/12
-nowy ,,BWE?? Warszawa ? Poznań- Berlin
-nowy TLK Gdynia- Poznań- Wrocław
-nowy TLK- Szczecin- Poznań- Wrocław
-nowy TLK Gdynia- Łódź- Katowice
-nowy TLK Wrocław- Łódź- Warszawa- Białystok
-nowy TLK Lublin- Częstochowa- Wrocław
-nowy TLK sezonowy nocny Wrocław- Poznań ? Olsztyn- Ełk
-nowy TLK sezonowy nocny Kraków- CMK- Koluszki ? Łowicz- Bydgoszcz- Kołobrzeg
(pociąg będzie prowadzić wagony bezp. Kraków- Ełk przełączane na St Toruń Gł.
do pociągu Poznań ? Ełk
-nowy TLK sezonowy nocny Warszawa- Toruń- Iława - Kołobrzeg/Ustka/(Hel?)
-nowy TLK Lublin- Warszawa- Poznań- Szczecin
-,,Hańcza zostanie przedłużona do Łodzi Kal.
TLK Szczecin ? Poznań- Ostrów- Katowice zostanie przedłużony do Bielska B . (a w
sezonie do Wisły?)
-,,Sudety?? oraz ,,Śnieżka?? (sezon) zostają przedłużone do Jeleniej Góry p.
Węgliniec
-TLK która dojeżdża do Rybnika zostanie przedłużona do Raciborza.
-TLK Przemyślanin?? w sezonie poprowadzi grupę wagonów w relacji Szczecin- Krynica

Zmiana trasy przejazdu
,,Neptun??, ,Kaszub? ? ,,Lajkonik?? pojadą p. Kutno, Inowrocław, Laskowice.
,,TL K?? Szczecin ? Zakopane pojedzie p. Wrocław, Rybnik, Bielsko B.
TLK nocny sezonowy Kraków- Świnoujście pojedzie p. Wrocław.
TLK ,, Światowid?? pojedzie p. Kutno, Łódź, CMK
Ponadto część składów dalekobieżnych między Katowicami a Krakowem pojedzie p.
Oświęcim, Skawinę.
Likwidacja

TLK Katowice- Łódż- Bydgoszcz

No i są to informację znalezione w necie na jakiejś stronie, więc radzę podchodzić do tego z dużym dystansem.
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: SRJP 2011/12

Postprzez Pt@ku » 24 Wrz 2011, 16:36

stmichal napisał(a):Ponadto część składów dalekobieżnych między Katowicami a Krakowem pojedzie p.
Oświęcim, Skawinę.

Czyli już mamy rozwiązany temat, nad którym ostatnio rozmawialiśmy. Którędy będą jeździły TLK-i podczas remontu odcina Trzebinia - Kraków.
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: SRJP 2011/12

Postprzez stmichal » 01 Paź 2011, 07:46

Nowe przecieki:
IR Białystok-Wrocław(R-Międzylesie) p. Kutno, Poznań rano z Białegostoku, powrót na Olsztyn
IR Poznań-Białystok
IR Białystok-Warszawa Zachodnia 1-4 i 6, Białystok-Wrocław (Prosna) w 5 i 7

prawdopodobnie będzie też pociąg relacji Trójmiasto - Berlin - ale nie wiadomo czy tylko na okres EURO 2012 czy przez dłuższy czas.

iR Szyndzielnia: od nowego rozkładu pociąg będzie jeździł w bardzo podobnym rozkładzie jazdy. Mianowicie z Rybnika do Bielska codziennie wyjazd o godzinie 20:23. Z Rybnika do Wrocławia od poniedziałku do soboty pojedzie o godzinie 7:50, a w niedziele o godzinie 17:36. Godziny odjazdów mogą się jeszcze zmienić
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: SRJP 2011/12

Postprzez stmichal » 17 Paź 2011, 18:12

W dniu jutrzejszym na stronie: http://www.bahn.de powinien pojawić się rozkład jazdy na przyszły rok. W ciągu ostatnich kilku lat razem z rozkładem DB była publikowana cała baza danych łącznie z rozkładem PKP. Czy tak będzie w tym roku? Przekonamy się niebawem
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: SRJP 2011/12

Postprzez stmichal » 18 Paź 2011, 09:16

Na stronie pojawił się rozkład. Niestety dla Polski mamy w tym momencie tylko pociągi międzynarodowe i to chyba też nie wszystkie. Jest za to cała baza niemiecka, z tego co widziałem też czeska. Czyli na rozkład PKP będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. Aż strach pomyśleć jakie czekają nas "niespodzianki".
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: SRJP 2011/12

Postprzez cluzo » 05 Lis 2011, 13:26

Ja temat nowego rozkładu ugryzę od trochę innej strony - organizacyjno-informacyjnej
Grażyna Cudak (PKP IC) napisał(a):Przed koleją kolejne trudne dni związane ze zmianą rozkładu jazdy. Szykujemy się do Tego. Myślimy o informatorach, ulotkach, plakatach, dodatkowych stoiskach informacyjnych.

Wprowadzanie nowego rozkładu jazdy jest z pewnością sprawą niewdzięczną biorąc pod uwagę dzisiejsze uwarunkowania. Mnogość prac modernizacyjnych powoduje, że konieczne są częste zmiany i poprawki rozkładu. Ten fakt sprawia, że drukowanie ulotek czy dużych plansz staje się często bezcelowe, gdyż w krótkim czasie stają się one nieaktualne. Zresztą, informatory, plakaty i ulotki - co to da, skoro większość polaków nie potrafi czytać ze zrozumieniem? Dworcowe "Informacje" już dawno polikwidowano, więc teraz trzeba zastanawiać się nad uruchamianiem dodatkowych punktów informacyjnych - pytanie jednak brzmi, czy w takim punkcie uruchomionym przez IC, pasażer otrzyma informacje o odjazdach pociągów innych kolejowych spółek?
Najlepiej więc być samodzielnym i włączyć komputer. Koleje powinny zadbać o to by przynajmniej internetowy rozkład jazdy był zawsze aktualny i nie wyświetlał błędnych wyników. Wielu ludzi poprostu nie ufa sieci, a tym czasem właśnie internet daje możliwość dostępu do aktualnej wersji rozkładu jazdy. Może warto by tez przemyśleć zainstalowanie na dworcach terminali, w których pasażer samodzielnie mógłby sprawdzić połączenia kolejowe.

Piszcie o Waszych pomysłach, jak bezboleśnie dla pasażerów należy wprowadzać nowy rozkład jazdy? Jak najskuteczniej dotrzeć do podróżnych z informacją o nowym rozkładzie?
Image [ Przesyłam ].[ Kolejowe ].[ Pozdro ].< cluzo >
Awatar użytkownika
cluzo
 
Posty: 308
Rejestracja: 18 Sie 2011, 19:04
Miejscowość: Kielce

Re: SRJP 2011/12

Postprzez Kloze » 05 Lis 2011, 13:59

Ludzie trochę histeryzują przy zmianach rozkładów, a media jeszcze nakręcają sytuację szukając jakichś niedociągnięć i podnosząc je do rangi niewyobrażalnych skandali. Proponuję w pierwszej kolejności ludzi nauczyć czytać i słuchać ze zrozumieniem, a w drugiej kolejności oduczyć narzekania na coś, czego de facto nie ma. Od lat z pozytywnym skutkiem praktykuje się informowanie o zbliżającej się dużej zmianie rozkładu przez megafony w takiej częstotliwości, że podróżny często słyszy ją po 3-4 razy nim odjedzie ze stacji, a na docelowej czeka go kolejne słuchanie. Ostrzeżony podróżny winien we własnym interesie zadzwonić na informację, szpernąć w sieci lub poszukać nowych rozkładów na swoim dworcu. Jeśli tego nie zrobi, jest sam sobie winny.

Problem, który zaistniał w ubiegłym roku, wcale nie jest kwestią niedoinformowania. Niedoinformowanie może i było, ale wynikało z tego, że standardowe dla zmiany rozkładu informacje zostały przygotowane zbyt późno. A czemu tak się stało? Bo przewoźnicy nie mogli się dogadać. Zatem proponuję, by na dwa tygodnie przed zmianą rozkładu jazdy, nowy był już dostępny w sieci, na na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych (obok starych, chociażby, z wyraźnym zaznaczeniem, który jest aktualny, a który wprowadzany). Pomiędzy zapowiedziami pociągów można informować podróżnych o zbliżającej się zmianie, jej terminie oraz o tym, gdzie na dworcu, pod telefonem i w sieci znajdą przydatne informacje. I krzyku nie będzie. Leży to w interesie podróżnych, przewoźników i zarządców dworców i infrastruktury. Bo jeśli tak się nie stanie, to wszystkich pieniądze zostaną utopione w drukowaniu dodatkowych plakatów, rozkładów, broszur etc.

Apropo podczas marcowej korekty IC nadrukowało broszur z nowymi rozkładami liniowymi (Warszawa - Kraków, Warszawa - Gdańsk, Kraków - Wrocław itp.). Nie szczędzono papieru i tuszu, informacje były podane w sposób czytelny, a na spokojnie można się było z nimi zapoznać podczas podróży, bo broszury były łatwo dostępne przy kasach biletowych. Na prawdę nie sposób było ich nie zauważyć. Z tego, co pamiętam (w razie czego mnie poprawcie), owe rozkłady zawierały również informacje o pociągach PR-ki. Nice job.
Image
2015 9 godzin 47 minut (stan na 04.03)
2014 brak przejazdów | 2013 80 godzin 31 minuty
2012 34 godziny | 2011 10 godzin 48 minut
Awatar użytkownika
Kloze
 
Posty: 225
Rejestracja: 20 Sie 2011, 08:27
Miejscowość: Kraków

Re: SRJP 2011/12

Postprzez Pt@ku » 05 Lis 2011, 23:10

Masz rację Kleze. Tylko Polak jest taki głupi, że będzie miał podane na tacy to i tak nie zrozumie. Ile razy widziałeś, że ludzie wsiadają do nie tego pociągu co mają, pomimo częstych zapowiedzi, wyświetlonych klapek itd. Wiem, że czasem są zapowiedzi mylne czy klapki nie sprawne, ale nie jest to na co dzień. Przecież jeszcze wiszą rozkłady a obok nich zmiany. I co ludzie ciągle narzekają.
Jakbyś powiesił dwa rozkłady aktualny i nowy też by psioczyli, że jak to, można teraz się pomylić. A jak nie ma nowych to psioczą, że nie wiedzieli o której mogą jechać na następny dzień, bo rozkład się zmienia.
Z tego co pamiętam to w tamtym roku nowy rozkład był w sieci na 2 lub 3 tygodnie przed wejściem w życie i co ludzie też narzekali, że nie było informacji itd.
Także podsumowując, Polakowi za cholerę nie dogodzisz, czego byś nie zrobił to i tak będzie źle. A z mediami tasz rację oni z byle czego robię taki wielki problem, że brak mi słów.
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: SRJP 2011/12

Postprzez stmichal » 07 Lis 2011, 19:59

Szumią o tym media że rozkład ma być dostępny najpóźniej od piątku czyli na równy miesiąc przed wejściem w życie. Sam dziś słyszałem o tym bodajże na RMF FM. Z nowinek co do rozkładu, do sieci wyciekła propozycja Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych i jeśli chodzi o ten region jest źle:
Kierunek Kozłów:
ok.6, 14k, 16, 18 K - Kielce
kierunek Bielsko Biała:
ok. 4z, 5bb, 6z, 7z, 8:30bb, 11z, 12ż, 14z, 15z, 16ż, 17bb, 18z, 20z, 22bb z Zwardoń, Ż - Żywiec, BB - Bielsko
kierunek Oświęcim:
ok. 6.30 i 15
kierunek Tarnowskie Góry:
5, 6k, 7, 12k, 14, 16, 17, 18 i ostatni o 19k K - Kluczbork
kierunek Rybnik:
5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21 - wszystkie do Raciborza, Rybnik - Chałupki 4 pary pociągów
do Wisły pociągi o 7 15 i 17
Gliwice - Bytom cykl co 2 godziny w D i co 3 w C
Katowice - Cieszyn o 6.50
Bielsko - Rybnik 4 pary pociągów + 1 Czechowice - Rybnik

jeśli to prawda to będzie dość tragicznie z interesujących mnie połączeń czyli odcinka Katowice - Kozłów wylecą 4 pary pociągów!!! Z czego dwa do Kielce! To praktycznie oznaczałoby koniec dla linii.
Mam także informację co do połączeń Lublin - Wrocław (niepotwierdzone na szczęście)
TLK Wrocław Główny(4:42)(przyjazd do Wrocławia 22:47)-Lublin, p.Warszawę Wsch.
TLK Wrocław Główny(12:33)(przyjazd do Wrocławia 19:27))-Warszawa Wsch.
TLK Wrocław Główny(16:22)(przyjazd do Wrocławia 12:07)-Warszawa Wsch.
dostałem cynk że ten nowy pociąg Lublin - Wrocław ma być zamiast TLKi jadącej przez Kielce. Jak będzie zobaczymy, no ale w końcu linia 109 (na odcinku Kielce - (CMK) - Częstochowa) znalazła się w przytoczonej przeze mnie wyżej liście.
Wszystko miejmy nadzieję okaże się w piątek.
A co do chaosu i histerii. Ludzie zawsze mają tendencje do przesady. Przykład ostatnia podwyżka w PR. Raz że była niewielka zmiana taryf dwa że dość głośno mówili o tym w mediach, nawet mój znajomy typowo anty kolejowy wiedział o podwyżce a co się okazało w dniu wejścia w życie nowego cennika? W kilku stacjach radiowych czy na portalach internetowych widziałem artykuły o tym że pasażerowie nic nie wiedzieli że kolej taka a taka. Najlepsze jednak było tłumaczenie PR, zamiast iść w zaparte powiedzieli, że nie informowali zbytnio mediów bo nie chcieli przeszkadzać w kampanii wyborczej ;)
Pozdro
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Następna

Wróć do Luźne gatki szmatki

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron