Zmiana RJ 2012/13

Wszystko co chcecie powiedzieć o...

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 07 Lis 2012, 21:09

Łukasz czy mógłbyś wysłać link w którym mowa o tym pociągu na infokolej. Tablicę odjazdów i przyjazdów ściągnąłem z tego postu http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=271004#271004 i rzeczywiście jest tam IR Wrocław Przemyśl ale nie ma nic wspomniane że jedzie przynajmniej przez Kielce, dowód:
Image
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 09 Lis 2012, 13:41

Link do infokolej ten sam, natomiast rozkładu stacyjnego nie widziałem. Nie pisze że IR z Wrocławia do Przemyśla kursuje przez Kielce - ale można się tego domyślać znając lokalne realia na kolei:
#wszystkie TLKi z Przemyśla w kierunku zachodnim jedynie do Krakowa. A także Hetman z Zamościa.
#PLK blokuje "komercyjnym" IR dostęp do torów na remontowanych trasach.
Trzeba więc szukać alternatywnej trasy dla takiego IR i jedynie wariant przez Staszów spełnia te warunki. Wytrasowanie przez Ostrowiec i Skarżysko gwarantuje większą wymianę podróżnych, ale również wąskie gardła.

Potrzebuję też info jak to będzie z Zasiekami. Teraz wygląda to podobnie jak na odcinku Rzepin-Międzyrzecz. Kilka lubuskich szynobusów jest obecnie wyłączonych z eksploatacji i nawet sitkol gwarantuje na konkretny dzień szynobus i autobus do Forst, co będzie to się zobaczy na dworcu w Żarach. No i jak tu zrealizować podróż jedynie dla tego połączenia? Też będę dzwonić na dyspozytornię.

Drugie zapytanie mam o ten planowany KŚ do Kłobucka - jak pojedzie? Bo nie mam jeszcze Kalety-Herby.

Kończę temat bo trzeba wyruszać na Znicza.
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 296
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 10 Lis 2012, 11:37

#wszystkie TLKi z Przemyśla w kierunku zachodnim jedynie do Krakowa. A także Hetman z Zamościa.
#PLK blokuje "komercyjnym" IR dostęp do torów na remontowanych trasach.

Wiesz nie wiem czy to jest tylko wymysł IC z tym że żaden pociąg nie może jechać przez Kraków czy pomysł PLKi. Ale nawet jeśli PR mogą mieć proste sposoby na takie pociągi, przez jakiś czas jedzie jako regio (zamiast innego który i tak jechał by w tych godzinach) i problem rozwiązany. A czas przejazdu w przypadku linii remontowanych czy pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach czy tylko na wybranych jest bardzo zbliżony.
Trzeba więc szukać alternatywnej trasy dla takiego IR i jedynie wariant przez Staszów spełnia te warunki. Wytrasowanie przez Ostrowiec i Skarżysko gwarantuje większą wymianę podróżnych, ale również wąskie gardła.

A na Sitkówka Nowiny - Włoszczowice - Chmielów nie ma wąskich gardeł? Od Włoszczowic 1 tor i tak: między Włoszczowicami a Chmielnikiem jest 14 km bez żadnej mijanki (czas przejazdu około 15 minut) dalej Chmielnik - Grzybów 26 km (prawie 40 minut jazdy po 1 torze!, to nie jest wąskie gardło?) Dalej jest nie lepiej Grzybów - Staszów 10 km też koło 12 minut, Rytwiany - Strzegomek 10 km czas jazdy podobny, Strzegomek - Lążek 18 km też ponad 25 min. A ruch do elektrowni i nie tylko jest tam duży, o czym Cluzo i Ptaku przekonali się podczas zeszłorocznego spaceru po linii 75.
70 to ogólnie jedno wielkie wąskie gardło :)

Nie mniej jako chyba najbardziej zainteresowany trzymam kciuki za ten pociąg, że jednak pojedzie. Trochę szukałem na jego temat niestety praktycznie wszystko sprowadza się do artykułu Echo Dnia (w którym jak pisałem wcześniej są brednie) i do tego opisu na stronie którą podał Bilet Świętokrzyski chciałbym w to wierzyć no ale jakoś nie bardzo mogę.
Jeśli jednak ten pociąg pojedzie to...
nie wiem jak się wyjazd na zmianę rozkładu będzie zaczynał, wiem jak się będzie kończył :)

Na stronie IC pojawił się ich rozład jazdy na 2012/13 zapraszam do lektury i komentowania:
http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20t ... a_2013.pdf
z gorszych informacji, potwierdzają się informację podane w pierwszym poście:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... niewa.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/36383/Slas ... adkami.htm
Braniewo - Bogaczewo
Ełk - Olecko

Jelenia Góra - Lwówek Śląski
Oświęcim - Skawina
Wodzisław Śląski - Rudyszwałd
Sosnowiec - Bukowno

Rzepin - Międzyrzecz (?)
Fosowskie - Lubliniec
pogrubiłem te linie na których to już pewne że pociągów w nowym rozkładzie nie zobaczymy
Pozdrawiam
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 13 Lis 2012, 15:29

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... skich.html
nie dobrze, mam nadzieję, że przynajmniej pojedzie tamtędy jakaś wakacyjna TLKa, w tym roku była chyba taka Rybnik - Łeba, mam nadzieję, że w przyszłym też pojedzie. Niestety pewnie tamtędy będzie się jechało po ciemku, no może w stronę Katowic na początku lipca nie będzie tam najgorzej.
Co prawda jechaliśmy już tamtędy z PKP-Jazdą Bursztynem w 2011 roku ale szkoda że kolejne uwalenie nam się szykuje :(
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 13 Lis 2012, 17:46

Można uwzględnić w rozkładzie pkp-jazdy na zmianę RJ przejazd ze Zduńskiej Woli do Częstochowy przez Chorzew Siemkowice. Tylko jak wygląda tam sytuacja z rozkładem na obecną chwilę to nie wiem, sprawdzę w wolnej chwili. Wydaje mi się, że tegoroczna zmiana RJ przejechana zostanie prawie wyłącznie pociągami REGIO...
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 13 Lis 2012, 18:52

Pierwsza sprawa to czy w ogóle w tym roku na zmianę rozkładu jedziemy? Zależy czy będą chętni na wyjazd, teraz jeszcze nikogo nie męczę pomysłami wyjazdu bo jeszcze pewnie dobrze nie odpoczęliście po ostatniej.
Druga sprawa to czy w ogóle się opłaca iść w tym kierunku. Moim zdaniem, jeśli w ogóle tej wyjazd się odbędzie powinien opierać się na liniach na których w przeciągu kilku najbliższych lat, a może i nigdy nie zobaczymy pociągu pasażerskiego. W tym przypadku prędzej czy później jakiś sezonowiec pojedzie, najprawdopodobniej już w te wakacje więc nie ma się czym martwić.
Trzecia sprawa to nie bardzo jest co z tym połączyć. Teraz gdy na wyjazdy jeżdżą osoby z różnych stron Polski schemat wyjazdu jest prawie zawsze taki sam:
- wyjazd w piątek "w Polskę" żeby zgarnąć wszystkich tak żeby nikt sam 10 godzin nie jechał
- w sobotę zaliczanie jakiś linii
- z soboty na niedziele przejazd przez centralną Polskę, żeby ta część ekipy co ma najdalej mogła dogodnie wysiąść
- niedziela z rana albo zaliczanie czegoś niedaleko Krakowa albo po prostu powrót do domu
Jedyna możliwość włączenia tego odcinka to wyjazd Ustronie/Uznam gdzieś w okolice Bydgoszczy, Krzyża, dojazd na 12 do Poznania. Regio do Zduńskiej, przesiadka na Regiosa do Częstochowy, dalej Pogoria, do Torunia (niestety półtorej godziny marznięcia, zwłaszcza że Ustronie ma się nie zatrzymywać w Stolcu ;) ) tak żeby na rano Ustroniem zjechać do Warszawy. Jak widzisz nie połączymy to już z niczym co będzie teraz uwalane, a gdzie nie można spodziewać się pociągów w najbliższym czasie. Pytanie: czy warto?
Czwarta sprawa to większość z nas ten odcinek ma zrobiony, nie wiem czy będzie aż takie "ciśnienie" żeby tam jechać.

Ogólnie w tym roku ciężko będzie ułożyć taki rozkład żeby to jakoś sensownie połączyć, moim zdaniem linie które warto zrobić, bo możemy tam już nigdy nie pojechać to:
Ełk - Olecko
Wodzisław Śląski - Rudyszwałd
Sosnowiec - Bukowno
i linie na pomorzu o których coraz głośniej się słyszy że zostaną uwalone tj. Kościerzyna - Czersk i Kościerzyna - Chojnice - Szczecinek.
Ełk - Olecko trzeba będzie raczej odpuścić bo też traci się cały dzień żeby tam dojechać, nawet nie wiem czy bardzo byłoby jak się w Polskę wydostać (w wakacje zdążało się w Iławie na Monciaka)
"Śląskie" linie myślę, że warto zrobić, tylko trudno to będzie sensownie połączyć rozkładowo, zwłaszcza patrząc na to co napisałem wyżej, rozkład jazdy na tych liniach i prędkości szlakowe, dlatego pewnie jeśli pojedziemy a plotki się potwierdzą to uderzymy na Kaszuby. No ale to wszystko będzie zależało od zainteresowania
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 13 Lis 2012, 19:20

No ja na ten przykład tego odcinka jeszcze nie zaliczyłem, a chciałbym bardzo. Najwięcej linii jak na tę chwilę mam zaliczone wiadomo na terenie swojego wojewodztwa. Brakuje mi tylko odcinek Kołobrzeg - Białogard - Szczecinek (dalej przez Biały Bór do Słupska, i w dół przez Okonek na Piłę). Może uda się, że w nowym roku pojedzie coś do Pyrzyc, ale to narazie gdybanki. Ledwo co nam otworzyli linię do Piły przez Wałcz, więc nie bądźmy tacy hej do przodu, bo nas uwala tak, że będziemy do Stargardu jeździć objazdem przez Koszalin hehe (żarcik).

Co do linii, które na tą chwilę mogą zostać zamknięte praktycznie na 75%, to myślę, że można zorganizować jakieś spotkanie całej PeKiPy w jakimś centralnym punkcie polski (gdzie większość ma jednocześnie najdalej i najbliżej). Przykładowo Kutno - spotykamy się np. w Sobotę w nocy, tak żeby większość wyjeżdżając w piątek wieczorem na luzie mogła dojechać. Z tamtąd jakimś nocniakiem, lub porannym Regio (po spędzeniu nocy w jakiejś stacji paliw) udac się w kierunku północnym. Dobrym motywem jaki przyszedł mi na myśl jest zrealizowanie przykładowej trasy wiodącej przez kilka odcinków, które mogą zostać zamknięte od 9 grudnia (nie uwzględniam rozkładu jazdy, tylko trasę):

Pierw każdy członek pkp-jazdy udaje się do Kutna jak już wspomniałem.

1. Kutno - Toruń Główny
2. Toruń Główny - Grudziądz
3. Grudziądz - Chojnice
4. Chojnice - Kościerzyna
5. Kościerzyna - Gdynia Gł.
6. Gdynia Gł. - Ełk
7. Ełk - Olecko
8. Olecko - Ełk
9. Ełk - Białystok
10. Białystok - Czeremcha
11. Czeremcha - Siedlce
12. Siedlce - Lublin
13. Lublin - Przeworsk
14. Przeworsk - Katowice
15. Katowice - Sosnowiec
16. Sosnowiec - Bukowno
17. Bukowno - Sosnowiec
18. Sosnowiec - Rudyszwałd (przez Racibórz - objazdowo, można też z Katowic , jechać z tamtąd przez Wodzisław)
19. Rudyszwałd - Katowice
20. Z Katowic rozjeżdżamy się na swoje włościa

Wiem wiem trasa jest mega abstrakcyjna jeśli chodzi o weekend, ale zawsze coś da się jakoś wplątać. Wiadomo, że nie da rady ogarnąć wszystkiego na raz.
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 13 Lis 2012, 19:58

1. Kutno - Toruń Główny
2. Toruń Główny - Grudziądz
3. Grudziądz - Chojnice
4. Chojnice - Kościerzyna
5. Kościerzyna - Gdynia Gł.
6. Gdynia Gł. - Ełk
7. Ełk - Olecko
8. Olecko - Ełk
9. Ełk - Białystok
10. Białystok - Czeremcha
11. Czeremcha - Siedlce
12. Siedlce - Lublin
13. Lublin - Przeworsk
14. Przeworsk - Katowice
15. Katowice - Sosnowiec
16. Sosnowiec - Bukowno
17. Bukowno - Sosnowiec
18. Sosnowiec - Rudyszwałd (przez Racibórz - objazdowo, można też z Katowic , jechać z tamtąd przez Wodzisław)
19. Rudyszwałd - Katowice
20. Z Katowic rozjeżdżamy się na swoje włościa

A może frytki do tego? ;) Aż sprawdziłem wyjeżdżając w piątek wieczorem, do domów przyjedziemy w ...środę rano większość noclegów przesiadując na dworcach.
Jest stosowny temat w którym można pisać o odcinkach które chcemy przejechać viewtopic.php?f=18&t=19 pisz tam, tutaj dyskutujemy o nowym rozkładzie jazdy.
No ja na ten przykład tego odcinka jeszcze nie zaliczyłem, a chciałbym bardzo.

No to piszę Ci przecież, że ten odcinek będziesz mógł zaliczyć latem. A niewykluczone, że Ełk - Olecko, Wodzisław - Rudyszwałd, czy Tunel - Sosnowiec już nigdy. No chyba, że nocną TLKą zaliczenie się nie liczy i musi być kiblem zatrzymującym się na każdej stacji ;)
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 13 Lis 2012, 20:09

Oj Michale, nie można czasem pofantazjować? ;P:D Doskonale zdaje sobie sprawę, że mam tu do czynienia z ludźmi, którzy przejechali więcej kilometrów, niż wynosi odległość Ziemi od Marsa( tak na oko :)).

Dla mnie najważniejsze, by przejechać się tam, gdzie już do końca mojego życia praktycznie nie będzie jechał żaden pociąg.

Jak najbardziej nocny TLK zalicza u mnie linie :)
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 13 Lis 2012, 20:21

Oj Michale, nie można czasem pofantazjować? ;P:D Doskonale zdaje sobie sprawę, że mam tu do czynienia z ludźmi, którzy przejechali więcej kilometrów, niż wynosi odległość Ziemi od Marsa( tak na oko ).

Do marsa może nie, ale księżyc już pewnie niektórym udało się osiągnąć ;)
Ale wracając, na ziemię:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... iagow.html spełniają się czarne scenariusze
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 13 Lis 2012, 21:46

Pozdrawiam
Najpierw odniosę się jeszcze do tego co napisałem dotychczas:
6.11#
Obietnica pociągów ze Śląska do Bukowna i peron 4. Rozmawialiśmy o tym na początku Znicza i tak się składa że znalazłem tą "deklarację"
[o której pisałem wcześniej] na stronie Kolei Śląskich:
http://kolejeslaskie.com/pl/news/69/oswiadczenie
To jest raczej odpowiedź na artykuł w RK, o tym że świętokrzyski PR chce realizować połączenia do Katowic nawet komercyjnie ale Śląskie zabrania.
http://www.rynek-kolejowy.pl/35583/Czy_ ... _Kielc.htm
Strona Śląska chce odeprzeć zarzuty, więc tłumaczy się brakiem peronu 4 w Katowicach i obiecuje takie pociągi w przyszłości.Kto jednak ma zrealizować
te połączenia, kiedy i czy w ogóle będą - napiszę jeszcze raz: pożyjemy-zobaczymy.
9.11#
Blokowanie IR oraz wąskie gardła. Pisząc ten post spieszyłem się już na Znicza i napisałem zbyt ogólnie.
Nie wiem czy zakaz dla TLK na kolejowej E-30 dalej niż poza Kraków to wymysł PLK czy IC. Jeśli chodzi o blokowanie pociągów IR to na forach kolejowych są opinie, że PLK pod pozorem remontów usuwa konkurencyjne dla IC pociągi. Moim wytłumaczeniem na ominięcie tego zakazu ze strony Przewozów byłoby częściowe dofinansowanie takich pociągów IR aby przestały być komercyjne.
stmichal napisał(a):przez jakiś czas jedzie jako regio (zamiast innego który i tak jechał by w tych godzinach) i problem rozwiązany.

Teraz wytłumaczę się z wąskich gardeł. Napisałem to bardziej w kontekście remontów ale z braku czasu przed Zniczem nie zgłębiałem się w szczegóły.
Na linii 25 do Sandomierza póki co trochę tego jest:
>Starachowice Wsch - budowa peronów
>jazda 1 torem pomiędzy Starachowicami a Kunowem - prace i jednocześnie brak nastawni na odcinku 21 km.
>prace koło stacji Starachowice-Michałów i remont przęsła nad przepustem do zatoki jeziora w Brodach - aktualnie na zmodernizowanym torze nr 2.
To wymusza wolniejszą jazdę starym torem, koło mostu w Brodach dodatkowo zwolnienia i często chwilowe postoje dla pociągów.
>wymiana bocznych torów na stacji Ostrowiec i to samo w pobliskim Bodzechowie.
>remont przęsła nad rzeczką Przepaść za stacją w Ćmielowie - ruch 1 torem do stacji Ożarów-Cementownia.
>tory na Ćmielów-Sandomierz do remontu. Będzie raczej prowadzony odcinkami bo na 33 km 2-torowej linii są 4 nastawnie do stacji Metan a trzeba pogodzić kursowanie 2 pociągów TLK, towarowych i budowlanych.
>jednotorowy odcinek 7 km za stacją Metan [właść. od posterunku Zalesie Gorzyckie przed mostem na Wiśle] aż do Sandomierza
>nasyp od mostu do Sandomierza i sama stacja ucierpiały podczas powodzi w 2010, naprawione prowizorycznie ale ważne, że ruch jest prowadzony.
Remont generalny do stacji Sandomierz jeszcze nie dotarł, bo praktycznie na wysokości peronów funkcjonuje tylko 1 tor i zwrotnica do bocznicy huty szkła.
W czasie obecnych [po potrwają jeszcze] i zbliżających się remontów to są właśnie wąskie gardła na świętokrzyskim odcinku linii 25 pod drutem. Jeśli ten IR pojedzie i wytrasują go przez inne "wąskie gardło" to również jestem za, chociaż omijałby Ostrowiec. Z tego co będzie to mi do podróżowania wystarczą te 2 pary pociągów TLK i przynajmniej tyle regiosów co teraz.
Na tym kończę i czekam na publikację całego rozkładu. To już za niecały tydzień.
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 296
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 14 Lis 2012, 01:55

W końcu nie wkleiłem tej deklaracji Kś o pociągach, jedynie oświadczenie. Obietnice na łamach RK są tu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/36383/Slas ... adkami.htm
Tyle w temacie zamknięć linii.

Zapoznałem się z nowym rozkładem IC i czas na subiektywne i obiektywne wnioski z analizy tabel:
1# Koniec Warmii przez Iławę, jednak skoro pojedzie przez Nidzicę to dla mnie [+] bo linia bardziej widokowa.
2# Hańcza bez zmian - półtorej godziny czasu na Trakiszki. Jeśli ktoś z PKP-Jazdy jeszcze tego nie ma to może podjechać do Sestokai.
Mnie chodzi o coś innego.
4# Solina i Wieniawski z Lublina przez Kraśnik ale bez Rozwadowa. Szykuje się zaliczanie łącznicy Rozwadowa.
5# Ciekawa bo przez Świętokrzyskie:
>Przemyski skład Monciaka zmienia czoło na Wschodniej, nie pojedzie średnicą.
>Sienkiewicz zatrzymuje się na Piaskach
>Żeromski oraz Nida/Aleksandria po magistrali a na przejazd z/do Kielc przez łącznicę w Żelisławicach - kolejne zaliczanie.
>Strasznie dużo terminów dla Nosala - to prawie połowa zimowych kursów TLK w tabeli.
6# Też ciekawa bo Ostrowiec ale nie tylko:
>Wreszcie mam nocny powrót do Ostrowca w niedzielę z wojaży. I to zarówno z Pomorza/Wawy i Podkarpacia.
>San wieczorem po 19 z Ostrowca i dobrze będzie zacząć w piątek na podróżniku. W Przemyślu prawie o północy i niewiele czekania na pierwszy TLK.
>Brak przesiadki z Sana do Hetmana [-] ale już z Hetmana do Sana jest [+]
>Ciekawe te postoje TLK w Pilchowie koło Stalowej Woli, coś jakby Mokra-bis. Dojazd autobusem komunikacji miejskiej, linia 3 chyba kursuje.
7# i 8# Wbrew obawom jednak będą TLKi po magistrali. Do Katowic aby Skarbek, ale Chopinem też da radę na podróżniku
9# Aż 4 pociągi TLK przez Tomaszów i Włoszczowę Pn [Reymont w 1-6] Monciak przez Koniecpol
11# Zielnogórzanin codziennie a Lubuszanin omija stację Września - trzeba zaliczyć. Jeszcze pogorszenie czasu jazdy TLK Goplana.
12# Czartoryski do Bydgoszczy i samotnie [ciekawe czy z "R"] do Gdyni pojedzie Wieniawski, łączony z Bachusem.
13# Pobrzeże w Kołobrzegu - wcześniej przyjazd, późno odjazd bo nadrabia czasem jazdy Krak<->Wawa po magistrali
15# Przemyśl - wiadomo, dalej niż Kraków niedasie. Tylko 1 sezonowy na Kryniczance, z przesiadką w Płaszowie [?]
16# Jednak nic nie pojedzie objazdem przez Spytkowice. Przemyślanin-Pomerania ominie Wrocław.
18# Lecą wszystkie TLK Wawa<->Wrocław przez Lubliniec w tym 3 w ogóle, zostaje tylko 1 w dzień [przetrasowany Wysocki] i Karkonosze.
Jelenia Góra zyskuje dzienne połączenie z Wawą.
19# Wiking i Gwarek wytrasowane na Kluczbork, do Gliwic chyba przez Pyskowice. Podhalanin przez Wieluń i Koniecpol.
Jakby ktoś nie miał - jest możliwość zaliczenia w Czewie kilku km na odcinku Stradom-Kucelinka, za to przepada zrobienie łącznicy Kucelinka-Poraj
tak jak było w tym roku. Mi się udało ale nie mam Kalety-Herby, jak obecnie kursuje Wiking i tamtędy póki co nic nie pojedzie.
21# Skomunikowanie Pojezierza z Mazurami [tak jak obecnie z Ukielem] i analogicznie z Monciakiem to nic nowego przy braku opóźnień. Ale nowy
łącznik Monciaka daje możliwość wycieczki z Ostrowca w weekend na kilka godzin do Giżycka lub dwie do Ełku. Jak również dojazd na sensowną godzinę
do Białegostoku bardzo naookoło i podobnie z powrotem a to może się przydać jeśli na Podlasiu zrobią jakiś ciekawy pociąg na finał WOŚP.
Wszystko do zrealizowania na podróżniku.
22# Wydłużenie trasy Pogórza na Zakopiankę ale w sezonie. Jedynie Monciak-Krupówki codziennie. Są pociągi EX a skoro regiosów ma być 2 pary
to bardziej opłaci się Last Minute niż Plus.
Na razie tyle spostrzeżeń. Widzę, że w temat coraz bardziej skłania się w stronę kolejnej PKP-Jazdy a nie tylko zmian w rozkładzie.
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 296
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 14 Lis 2012, 15:31

Re: Zmiana RJ 2012/13
przez Bilet Świętokrzyski ? Dzisiaj, 02:55

ktoś nie może spać ;)
Widzę, że w temat coraz bardziej skłania się w stronę kolejnej PKP-Jazdy a nie tylko zmian w rozkładzie.

Spokojnie temat może trochę rozbujał się na rozjazdach, ale na pewno się nie wykoleił i wrócił spokojnie na swój tor. Swoją drogą, to właśnie po to też jest ten temat, żeby poruszyć zmianę rozkładu jazdy w kontekście ewentualnego kolejnego wyjazdu. Bo tak to:
napiszę jeszcze raz: pożyjemy-zobaczymy.

Z tym się zgodzę, dlatego właśnie uważam, że temat ten powinniśmy prowadzić właśnie w kontekście kolejnych wyjazdów (nie tylko tych oficjalnych PKP Jazdy) inaczej te wiadomości byłyby bezzasadne i każde stwierdzenie można by właśnie skwitować słowami które zacytowałem. Nie oszukujmy się opieranie się na przeciekach to jest trochę jak wróżenie z fusów :)
Podtrzymuje to co napisałem wcześniej, Kielce po raz kolejny dostały po dupie. Dziwi mnie skracanie pociągów 8 tylko do Kielc, przykład Żeromskiego. Uważam, że TLKami na odcinku Kraków - Kielce jeździ bardzo dużo osób, oferta PR jest coraz gorsza, teraz jak będą ograniczone połączenia do Katowic to nawet ciężko będzie coś z przesiadką zorganizować. Znam też takie osoby które uważają, że: "osobowy to się zatrzymuje w każdej dziurze i jedzie chyba z tydzień" i nawet jak mają czekać kilka godzin na TLKe jadącą przez Kielce to do Regio nie wsiądą bo nie ;) Szkoda strasznie Monciaka i szczególnie Wojażera. Pobrzeże mimo że na miejscówkach też się często przydawało. A Wojażer nigdy nie świecił pustkami, rozładowywał trochę Ustronie teraz będzie dramat. Gdyby przynajmniej Monciak był skomunikowany w Skarżysku z jakimś Regio, no ale na to nie ma szans bo w Skarżysku jest po drugiej w nocy.
Swoją drogą ciężko jeszcze coś komentować jeśli nie mamy jeszcze pełnego rozkładu, z regiosami, pociągami innych spółek czy z ogryzkami w postaci IR.
Co do skomentowanego przez Ciebie rozkładu IC to w większości się z Tobą zgadzam. Nie napisałeś chyba tylko o składzie z/do Legnicy, chyba że przeoczyłem.
A i nie napisałeś o Vltavie która chyba też pojedzie CMK a będzie w tym roku miała wagony z Raciborza w komunikacji krajowej (niestety Skarbek chyba skrócony do Rybnika).
A co do objazdów to wszystko wyjdzie i tak w trakcie roku, w zeszłym rozkładzie też nikt nie przewidywał, że coś dalekobieżnego pojedzie przez Spytkowice.
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 18 Lis 2012, 13:08

Na stronie PLKi:
http://rozklad.plk-sa.pl/
oraz na internetowych rozkładach jazdy:
http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn
http://rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?
znajdziemy nowe rozkłady jazdy. W wolnej chwili jak trochę przestudiuję rozkład postaram się wypisać ciekawe nowości, wiadomo głównie z mojego podwórka.
PS. Mam już plan na wyjazd na zmianę RJ, wydaje się bardzo optymalny również jeśli chodzi o możliwość dojazdu wszystkich. Jak tylko będą chętni to i w tym roku pojedziemy ;)
Pozdro
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 18 Lis 2012, 22:32

Jeszcze żebyś się pochwalił kolegom swoim planem to by było wybornie :D
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

PoprzedniaNastępna

Wróć do Luźne gatki szmatki

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron