Zmiana RJ 2012/13

Wszystko co chcecie powiedzieć o...

Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 05 Lis 2012, 12:07

Witam!
Z racji tego, że zmiana rozkładu zbliża się wielkimi krokami postanowiłem zestawić zmiany jakie zajdą po 9 grudnia. Myślę, że warto opisywane przeze mnie odcinki uwzględnić układając (ewentualny) plan na PKP-Jazdę Zmiana Rozkładu Jazdy.
W połączeniach dalekobieżnych jako takich uwaleń nie będzie nawet jeśli np. TLK Skarbek tylko do Rybnika to i tak zawsze będą tam połączenia regionalne. Dużo gorzej wygląda natomiast u naszych regionalnych przewoźników a przodujące w tym fakcie województwa na przyszły RJ to: Śląskie, Małopolskie i Warmińsko-Mazurskie. Z moich ustaleń wynika, że pociągów nie uświadczymy już na następujących liniach kolejowych:
Braniewo - Bogaczewo
Ełk - Olecko
Jelenia Góra - Lwówek Śląski
Oświęcim - Skawina
Wodzisław Śląski - Rudyszwałd
Sosnowiec - Bukowno
Rzepin - Międzyrzecz (?)
Fosowskie - Lubliniec
zaznaczam, że są to informacje niepotwierdzone i generalnie na części z tych odcinków jeszcze jest jakaś nadzieja. Np. przed chwilą dostałem informację, że być może KD zostaną jednak na linii do Lwówka Śląskiego.
Jeśli macie jakieś przecieki to proszę je tutaj podawać, przydadzą się przy układaniu planu na Zmianę RJ.
Pozdrawiam
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 05 Lis 2012, 16:27

Ja wiem tylko tyle, że na odcinku Rzepin - Międzyrzecz (przez Sulęcin) nie są wogóle prowadzone przewozy pasażerskie. Co do reszty, to nie wypowiadam się bo rzadko pokazuje się na tych liniach, a na niektórych nawet jeszcze nie miałem okazji być.
2016: PR: 1082 km
2015 9732 km
2014 15136 km
2013 12161 km
2012 13415 km
2011 10116 km
2010 7657 km
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 05 Lis 2012, 18:55

To źle wiesz. Na linii Rzepin - Międzyrzecz "normalnie" jeżdżą pociągi. Są to dokładnie po dwie pary w soboty i niedziele. Niestety dość często jest KKA na którą już raz we wrześniu się nadziałem, no ale się nie poddaję :)
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 06 Lis 2012, 00:08

Jeśli tak będzie i tylko to - wszystkie z tych odcinków mam, ale:
[Oświęcim - Skawina] możliwe, że tamtędy pojedzie od strony Mysłowic jakaś TLK
[Sosnowiec - Bukowno] ze strony KŚ deklarują pociągi po zakończeniu przebudowy dworca w Katowicach a dokładniej peronu 4. Pożyjemy - zobaczymy.
[Fosowskie - Lubliniec] prace na 1-torowym odcinku, TLKi też wylatują.
Z dalekobieżnych jeszcze znika Podhalanin, pomiędzy Kalwarią a Bielskiem.

Jeszcze dodam dla równowagi co [może] szykuje się na plus:
KŚ przez Herby do Kłobucka
TLK Wrocław - Rzeszów przez Kielce, Staszów i Tarnobrzeg
PR na Lotnisko w Świdniku
[?]
Lublin - Parczew
Szczytno - Wielbark

Reaktywacje niedawnych pociągów:
Szklarska Poręba [?] od grudnia
Darłowo [?] 2 pary w wakacje
Bieszczady [?] od połowy 2013
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 301
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 06 Lis 2012, 08:13

Z dalekobieżnych jeszcze znika Podhalanin, pomiędzy Kalwarią a Bielskiem.

ale za nią będzie w sezonie jeździła przedłużona dzienna TKL Olsztyn - Bielsko Biała - Zakopane (to chyba Kormoran) więc trudno mówić tam o uwaleniu
TLK Wrocław - Rzeszów przez Kielce, Staszów i Tarnobrzeg

Skąd masz taką informację? Pozwól, że Ci nie uwierzę ;)
Bieszczady [?] od połowy 2013

Powiem szczerze chciałem ten temat poruszyć akurat w kontekście zamknięć a nie tego co otworzą. Na dzień dzisiejszy termin oddania tych linii przesunął się do 31 lipca 2013. Znając życie i tak będzie to jeszcze później. A po za sezonem pociągi nie mają tam racji bytu więc wątpię żeby w RJ 2012/13 coś tam jeździło, no ale zobaczymy. Swoją drogą po dwóch latach nieobecności pociągów w tym regionie, na ruch lokalny nie ma co liczyć. Wszyscy przesiedli się już do własnych samochodów czy busów. Mieszkańców zachęcić mógłby tylko krótki czas przejazdu, nikt nie wsiądzie do pociągu który między Jasłem a Rzeszowem jedzie ponad godzinę, a takiego czasu osiągnąć się nie da na tej linii, 80 min tyle mniej więcej potrzebował będzie pociąg w tej relacji. Swoją drogą dość czarno widzę wznowienie tam ruchu, zwłaszcza w dobie zwijania kolejnych linii. Starczy powiedzieć, że PR od nowego rozkładu do ZAKOPANEGO (które jak żadne inne miasto generuje wielki ruch cały rok, do tego dochodzą inne spore miasta po drodze jak np Nowy Targ) po za sezonem zostawiają dwie pary pociągów regio. Dlatego wydaje mi się, że po remoncie linii do Jasła i Zagórza, przez jakiś czas puszczone będzie kilka par pociągów (bo tak pewnie jest zapisane w umowie) ale po pierwszej korekcie zostanie to uwalone. Do tego dochodzą jeszcze braki taborowe Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych. No ale miejmy nadzieję, że się mylę.
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 06 Lis 2012, 18:09

stmichal. Ja swoje info opieram głównie na tym co mi wyświetla ERJP. Miałem ochotę zrobić trasę: Szczecin Główny > Kostrzyn > Gorzów Wlkp. > Międzyrzecz > Rzepin (przez Sulęcin) > Zbąszynek > Międzyrzecz > Zbąszynek > Poznań Główny > Szczecin Główny. Ze zwględu na to, że ERJP pokazał mi, że relacja Międzyrzecz - Rzepin przez Sulęcin jest nie do zweryfikowania odebrałem to jako brak połączeń na tej linii. Jechałem właśnie w weekend i ani pociąg ani KKA nie wyświetliło mi się. A skoro twierdzisz, że na tym odcinku jest nadal czynny ruch (o czym wcześniej też byłem przekonany z różnych słusznych źródeł) to powinno być to pokazane w ERJP.

Trasę skróciłem więc: Szczecin Gł. > Kostrzyn > Gorzów Wlkp. > Zbąszynek > Poznań Gł. > Szczecin Gł.
2016: PR: 1082 km
2015 9732 km
2014 15136 km
2013 12161 km
2012 13415 km
2011 10116 km
2010 7657 km
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 06 Lis 2012, 20:43

W takim razie ja nie wiem jak Ty tych pociągów szukasz:
http://przewozyregionalne.pl/img_in//SR ... wa.xls.pdf
Image
screen z przed 5 minut
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 06 Lis 2012, 20:51

No proszę. Ja sprawdzałem na ERJP jak już mówiłem i tak wówczas gdy sprawdzałem pojawił sie wyżej napisany komunikat. Szukam pociągów normalnie, bo też sporo jeżdże i nigdy mi się nie zdażyło zaplanować podróży "byle jak", i potem rzucać mięsem na jakiejś stacji gdzie okazało się, że dany pociąg nie odjeżdża już od kilku dobrych lat. Dzięki za ten podsył z PR-ów. Zależy mi na zaliczeniu tej trasy więc dobrze, że poruszyliśmy ten temat. :)
2016: PR: 1082 km
2015 9732 km
2014 15136 km
2013 12161 km
2012 13415 km
2011 10116 km
2010 7657 km
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 06 Lis 2012, 20:55

Wybieram się tam 18 lub 25 listopada, może dołączysz?
Przed wyjazdem zadzwonię do dyspozytora w Rzepinie, żeby się dowiedzieć czy i tym razem będzie KKA. Ostatnio jak dzwoniłem w piątek to jeszcze nic nie wiedzieli. Z tego powodu jadę tam w niedzielę bo zakładam że jeśli szynobus będzie jechał w sobotę (wtedy zadzwonię) to również w niedziele się trafi.
@trochę zeszliśmy z tematu
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 06 Lis 2012, 21:03

Oba terminy mi odpadają, bo 18 listopada wybieram się na ten pociąg do Częstochowy za 20 zł w obie mańki. 25 listopada razem ze stowarzyszeniem udaje się do Gdyni na warsztaty modelarstwa kolejowego i nie ma mnie cały weekend. Mam nadzieję, że wkręce sobie ten odcinek przy najbliższej okazji.
2016: PR: 1082 km
2015 9732 km
2014 15136 km
2013 12161 km
2012 13415 km
2011 10116 km
2010 7657 km
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 06 Lis 2012, 21:13

Zapomniałem wczoraj dopisać jeszcze jedno "ale" - mianowicie [Braniewo - Bogaczewo]
Nie uświadczymy pociągów Regio, ale Kalinką w ciepłych miesiącach będzie chyba można przejechać ? Chodzi mi o wagony krajowe. Jednak podczas typowo weekendowych kółeczek to i tak byłoby trudne połączenie tego z resztą przy rozkładzie takim jak obecnie w tabeli 503 Olsztyn-Braniewo.
Czy w letnie weekendy na odcinku Elbląg-Braniewo będzie możliwość przejazdu Nadzalewówką szynobusem Arrivy - trudno przewidzieć.

Teraz dopowiem i odpowiem:
będzie w sezonie jeździła przedłużona dzienna TKL Olsztyn - Bielsko Biała - Zakopane
Nie wiedziałem o przedłużeniu Kormorana - ale jeśli tak będzie to zmiana + bo przewiduję rozkład na odcinku tabeli 139 za dnia - trasa bardzo widokowa.
Skąd masz taką informację? Pozwól, że Ci nie uwierzę ;)
Bardziej z PMK niż z PLK. Coś tam zapamiętałem z jakiegoś forum, ale teraz poszukałem dokładniej i znalazłem chociażby to:
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /121028828
No i słusznie mi nie uwierzyłeś bo IR z Przemyśla to jednak nie to samo co TLK z Rzeszowa. Pożyjemy - zobaczymy.
chciałem ten temat poruszyć akurat w kontekście zamknięć a nie tego co otworzą.
Zmiana RJ to jak nazwa wskazuje...musi poruszać kwestie zmian obiektywnie, zarówno zmiany [-] jak i [+]
Więc możemy i powinniśmy pisać tu o połączeniach zlikwidowanych oraz nowych i reaktywowanych.
Bieszczady [?] od połowy 2013
Jeśli chodzi o Bieszczady czytałem o ukończeniu ze wskazaniem DO LIPCA 2013. Poza tym brałem pod uwagę deklaracje IC o wytrasowaniu pociągu sezonowego jeśli szlakowa poprawi się a na odcinkach z Jasła do Zagórza coś już w tym kierunku zrobiono. Linia z Rzeszowa do Jasła nie musi być przeszkodą bo IC z małą ilością spalinówek [na razie, nie wiem co zmieni się do wakacji 2013] prędzej zdecyduje się na maksimum jazdy pod drutem czyli Tarnów-Stróże-Jasło. Problemy na linii Rzeszów-Jasło mogą mieć za to wpływ na obiegi szynobusów i zwłaszcza sezonowe kursy do Łupkowa.

Dzisiaj pomyślałem jeszcze o możliwych zmianach w najbliższym rozkładzie - napiszę to tak:
Jeśli w najbliższym rozkładzie dojdzie do zamknięcia na czas budowy drugiego toru pomiędzy Radomiem i Warką [-] to być może część objazdów przez Dęblin wróci na ósemkę przez Pilawę-Czachówek [+] A to dlatego że:
#przepustowość jednotoru Pilawa-Stojadła może być ograniczona dla wszystkich TLK oraz IR od strony Lublina i jadących przez Radom
#to samo na odcinku Warszawa-Mińsk Maz. Co prawda tory są 2 [teoretycznie 2,5x większa pojemność niż jednotor]
ale dochodzą TLKi no i międzynarodowe w stronę Białej, Terespola, Brześcia i dalej. A także mnóstwo pociągów KM-2
#po linii otwockiej wszystkiego nadmiaru się nie puści, zwłaszcza żeby pogodzić to z kursującymi za dnia pociągami KM-7 i SKM Waw
#wolne sloty dla pociągów TLK na ósemce od Wawy do Radomia, można je zapełnić do Czachówka.

Wszystko, co tu dotychczas napisaliśmy w temacie to jednak informacje z drugiej ręki, przecieki, może nawet plotki. To samo jeśli chodzi o zamknięcia, terminy otwarcia nowych linii oraz reaktywacji połączeń, deklaracje - na razie nie są wiążące. Wszystkiego dowiemy się NA PEWNO już 20.XI
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 301
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez patryczek_SA136 » 06 Lis 2012, 22:27

Podpowiem również, że na 2013 rok szykuje się otwarcie łącznicy z Goleniowa do portu lotniczego. Koniec prac jest przewidziany na wiosnę, ale z punktualnością na kolei różnie to bywa jak wiemy. Czas pokaże, ale moim zdaniem uruchomienie nowo wybudowanego odcinka trasy kolejowej w naszym kraju do częstych wydarzeń nie należy. Uwagę więc temu wydarzeniu poświęcić na prawdę warto :)
2016: PR: 1082 km
2015 9732 km
2014 15136 km
2013 12161 km
2012 13415 km
2011 10116 km
2010 7657 km
Awatar użytkownika
patryczek_SA136
 
Posty: 91
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 15:07
Miejscowość: Szczecin

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez Pt@ku » 07 Lis 2012, 08:17

Ja swoje info opieram głównie na tym co mi wyświetla ERJP.p. > Zbąszynek > Poznań Gł. > Szczecin Gł.[/quote]
Znam takich, co też tylko wierzyli w to samo i się różnie to kończyło, a to noclegiem w Koniecpolu, zmianą przewoźnika, czy przesiadką, której wcale nie było. Radziłbym być ostrożny.

Jeśli chodzi o Międzyrzecz - Rzepin to jak dobrze pójdzie w tygodniu mają tam jeździć pociągi, no szynobusy :) Na weekend ma zostać tak jak jest i w podobnych godzinach. Wszystko zależy od kasy.
Co do Kś to:
Katowice - Czechowice przez Oświęcim szynobusy
Katowice - Kraków obsługują PR a nie jak wcześniej było mówione że KŚ do Trzebini i przesiadka.
Katowice - Bukowno KŚ nie chce puszczać pociągów do Olkusza a PR mają jeździć od Olkusza i też z tym są jaja, bo Małopolskie wcale nie jest zainteresowane tamtą liną, a Kielce by chciały puścić pociąg do Katowic - efekty spółek.
No i w sezonie Kś puszcza na kiblach pociągi Katowice - Świnoujście nocny i Katowice - Tczew dzienny
Co do Lwówka to ponoć ma zostać.
W Bieszczady to nic nie pojedzie sorki Łukasz ale na to bym nie liczył, nie chce powtarzać tego co pisał Michał.
Do Krynicy jedna TLK w sezonie w weekendy
Co do PR to
Łasica będzie kursować ze Skarżyska a w niektóre dni z Lublina sobota poniedziałek
Chemik z Katowic i z Kędzierzyna do Warszawy jake REx
Galicja zostaje o podobnych porach Kraków - Jelenia/Węgliniec dzielony we Wrocku
Nie wiem co będzie ze Szczecinek - Chojnice, i Brzeg - Nysa
zaznaczam, że to nie jest oficjalne
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez stmichal » 07 Lis 2012, 12:36

Po pierwsze cieszy mnie że wątek się rozwija i pojawiają się w nim ciekawe informację, co ważne często niosące za sobą "coś" a nie pobożne życzenia :)
Nie uświadczymy pociągów Regio, ale Kalinką w ciepłych miesiącach będzie chyba można przejechać ? Chodzi mi o wagony krajowe.

trudno to jednak nazwać jakąkolwiek ofertą. Podobnie jak odcinek Bielsko Biała - Goleszów trudno uznać za przejezdny, jeśli od jakiegoś czasu pociąg jedzie tamtędy "raz na ruski rok". No ale z drugiej strony jak ktoś nie ma tego zrobionego to Kalinka zawsze zostaje.
No i słusznie mi nie uwierzyłeś bo IR z Przemyśla to jednak nie to samo co TLK z Rzeszowa. Pożyjemy - zobaczymy.

Bardzo zaciekawiłeś mnie tą informacją. To w końcu to będzie TLKa czy IR bo nei wiem jak się do tego ustosunkować.
Swoją drogą Echo Dnia nie jest dla mnie rzetelnym źródłem informacji nie tylko jeśli chodzi o kolej. Często zdarza im się mylić Staszów z Sędziszowem (artykuł o czystości w pociągach). Nawet w tym artykule mamy piękne zdjęcie... kolei Węgierskich ;) Po za tym artykuł sugeruje jakoby pociąg miał kursować LHSem (linią siarkową) co już samo o sobie świadczy. Natomiast o przetrasowanym Monciaku z grupą z Przemyśla jadącą przez Sandomierz i Skarżysko to prawda. Swoją drogą Kielce po raz kolejny dostaną po dupie. Jak zeszły rozkład poprawiał tamtejszą sytuację chyba pierwszy raz o kilkudziesięciu lat tak teraz: tracimy Monciaka-Krupówki (przetrasowany przez Częstochowę) tracimy Pobrzeże (będzie jeździł CMKą), Wojażer zostaje uwalony, Żeromski tylko w wybrane dni i to CMKą przez Włoszczowę Północ i Włoszczowę. Za to raz w tygodniu zawita pociąg z POZNANIA, przedłużony Regio relacji Poznań - Częstochowa w nowym rozkładzie będzie jeździł do Skarżyska Kamiennej. Ciekawe połączenie idealne dla MK ;) .No i IR które podał Ptaku, dodatkowo Bolko ma śmigać na wagonach jako Regio Ekspress.
Zmiana RJ to jak nazwa wskazuje...musi poruszać kwestie zmian obiektywnie, zarówno zmiany [-] jak i [+]
Więc możemy i powinniśmy pisać tu o połączeniach zlikwidowanych oraz nowych i reaktywowanych.

Łukasz, źle mnie zrozumiałeś. Napisałem to w kontekście połączeń w Bieszczadach, że miałem poruszyć ten temat właśnie w charakterze uwaleń a nie poprawy w tamtym regionie. Stąd niezrozumienie :)
Jeśli chodzi o Bieszczady czytałem o ukończeniu ze wskazaniem DO LIPCA 2013. Poza tym brałem pod uwagę deklaracje IC o wytrasowaniu pociągu sezonowego jeśli szlakowa poprawi się a na odcinkach z Jasła do Zagórza coś już w tym kierunku zrobiono. Linia z Rzeszowa do Jasła nie musi być przeszkodą bo IC z małą ilością spalinówek [na razie, nie wiem co zmieni się do wakacji 2013] prędzej zdecyduje się na maksimum jazdy pod drutem czyli Tarnów-Stróże-Jasło. Problemy na linii Rzeszów-Jasło mogą mieć za to wpływ na obiegi szynobusów i zwłaszcza sezonowe kursy do Łupkowa.

Pożyjemy zobaczymy. IC podobno jest w trakcie przetargu na nowe spalinówki więc miejmy nadzieję że się w tym klimacie coś poprawi. Aż z ciekawości sprawdzę jak wygląda stan Linii Stróże - Jasło (napiszę wieczorem ile mniej więcej jechałby tamtędy pociąg) ale wydaje mi się, że znacznie lepiej już przez Rzeszów. Tarnów nie wygeneruje dużych potoków podróżnych a co dopiero Stróże ;) no ale pożyjemy zobaczymy, nie takie pomysły były już przerabiane.
Dzisiaj pomyślałem jeszcze o możliwych zmianach w najbliższym rozkładzie - napiszę to tak:
Jeśli w najbliższym rozkładzie dojdzie do zamknięcia na czas budowy drugiego toru pomiędzy Radomiem i Warką [-] to być może część objazdów przez Dęblin wróci na ósemkę przez Pilawę-Czachówek [+] A to dlatego że:
#przepustowość jednotoru Pilawa-Stojadła może być ograniczona dla wszystkich TLK oraz IR od strony Lublina i jadących przez Radom
#to samo na odcinku Warszawa-Mińsk Maz. Co prawda tory są 2 [teoretycznie 2,5x większa pojemność niż jednotor]
ale dochodzą TLKi no i międzynarodowe w stronę Białej, Terespola, Brześcia i dalej. A także mnóstwo pociągów KM-2
#po linii otwockiej wszystkiego nadmiaru się nie puści, zwłaszcza żeby pogodzić to z kursującymi za dnia pociągami KM-7 i SKM Waw
#wolne sloty dla pociągów TLK na ósemce od Wawy do Radomia, można je zapełnić do Czachówka.

W nowym rozkładzie, jeśli się nie mylę, żadna TLKa nie będzie jeździła "ósemką" między Radomiem a Warszawą Zachodnią, wszystko chcą pchać przez Dęblin. No cóż pociągów nawet międzynarodowych coraz mniej więc pewnie jakoś dadzą radę.

Swoją drogą z roku na rok rozkład jest publikowany później. Rok temu było to dokładnie 12 listopada, pamiętam że nawet przez telefon podawałem zmiany Arturowi będącemu na zeszłorocznym zniczu ;) dwa lata temu jeśli mnie pamięć nie myli był już dostępny pod koniec października.
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Zmiana RJ 2012/13

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 07 Lis 2012, 20:23

Tak więc szumnie zapowiadany na 2013 rok powrót pociągów do Bieszczad może nie wypalić. No cóż - zobaczymy.
Nie pierwszy raz kolej dawała w rozkładzie całkiem nowe trasy...których nie było. Przykład -ile było naprawdę tych par pociągów Lublin-Parczew z obiecnych sześciu w tabeli 551 do cegły z 2011 roku?

Jeśli chodzi o ten IR Przemyśl-Wrocław to jest on podobno w tablicach przyjazdów i odjazdów z Katowic na forum Infokolej. Tylko że nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć - ten pdf nie wyświetla mi się nawet po ściągnięciu "aktualnego" acrobat readera. Bardziej wiarygodne info znalazłem na stronie podkarpackakolej.net
Natomiast nazwa "linii siarkowej" to niekoniecznie musi oznaczać tylko LHS, która formalnie przestała nią być w 2001 - nazwa zmieniona jako
Szerokotorowa, a w transporcie przestała być siarkową już w latach 90. Natomiast pociągi z cysternami płynnej siarki obecnie wyruszają z linii...
no właśnie. Zresztą linia przez Ostrowiec też była wykorzystywana jako "siarkowa" co nieraz widziałem w 1995 roku.

Pisząc o wolnych slotach z Wawy do Radomia miałem na myśli to że nie-kursujące tamtędy pociągi TLK zostawią trochę wolnego miejsca na otwartym nadal odcinku ósemki. Mogą zostać zapełnione przyspieszonymi pociągami KME [do Warki?] lub wykorzystane przez TLKi na odc. Wawa-Czachówek i jadące dalej "esełką" w stronę Skierniewic lub Pilawy. Takie wytrasowanie również zostawia jakieś pociągi dalekobieżne dla Piaseczna oraz obsługę Służewca-nie wiem jaki potencjał generują tamtejsze biurowce, ale to jest również duży węzeł przesiadkowy na tramwaje i autobusy miejskie no i pociągi na lotnisko.
Wąskie gardło przez Stojadła na pewno może pomieścić wszystkie pociągi, ale czy na pewno każdy w podobnych godzinach kursowania jak dotychaczas?
Michał już napisał że część pociągów TLK pojedzie magistralą. Wojażer zniknie tak jak niedawno Kasztan, więc nocą na linii otwockiej znajdzie się miejsce. Będzie co będzie - zobaczymy jak wytrasują pociągi z ominięciem Warki.

W corocznych zmianach rozkładu już od kilku lat można zauważyć pewien schemat. Nowy rozkład pojawia się i w porównaniu z ubiegłym nie wygląda tak źle jeśli chodzi o cięcia połączeń a nawet obiecująco z pociągami na liniach po których nic nie jeździ[ło] Najbardziej zainteresowani - codzienni pasażerowie
i miłośnicy kolei w większości się cieszą. Do czasu...pierwsza korekta w marcu tnie kursy, bo pieniędzy jest jednak za mało na wszystkie pociągi, niekiedy jest to nawet rzeź połączeń na całych odcinkach [np. Śląskie w 2012] W czerwcu na okres wakacji może i przybywa sezonowców ale czasem i ubywa codziennych pociągów [rzeź pociągów TLK w 2010] Korekta wrześniowa to koniec sezonowców ale i nie tylko natomiast powrót [albo i nie] pociągów "zawieszonych na czas wakacji" a największe spustoszenie w ostatnich latach było w roku 2009. I tak co roku -Nowy Rozkład...
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 301
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Następna

Wróć do Luźne gatki szmatki

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron