Powitanie Wiosny 2014

Wspomnienia dawnych podróży

Re: Powitanie Wiosny 2014

Postprzez Pt@ku » 02 Kwi 2014, 21:06

Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Powitanie Wiosny 2014

Postprzez Karol » 03 Kwi 2014, 07:48

Zaktualizowana mapa trasy Powitania Wiosny 2014:
Image
Image
Awatar użytkownika
Karol
 
Posty: 202
Rejestracja: 21 Sie 2011, 18:53

AntyFotoGaleria

Postprzez cluzo » 08 Kwi 2014, 22:59

By tradycji stało się zadość, by zachęcić Was do pochwalenia się waszymi fotkami z Powitania Wiosny, przedstawiam tak na szybkości, krótką AntyFotoGalerię prezentującą obiekty, których nie udało nam się zobaczyć, Liczę na to, że poniższe fotki zachęcą PeKiPę do powtórnych odwiedzin w Dreźnie.
Udało nam się w zaliczyć trzy tamtejsze dworce, ale miasto to oferuje wiele więcej kolejowych atrakcji:

Największą z nich jest chyba kolej podwieszana Die Schwebebahn Image
Jest to najstarsza kolej podwieszana na świecie - pierwszy kurs odbył się w 1901 roku. Długość trasy to 273,8 m. Na tym dystansie kolejka pokonuje różnicę poziomów 84 m.
Image Image
www.dvb.de/de/Freizeit-Tourismus/Bergbahnen/Schwebebahn


Tuż obok znajduje się kolej linowo-torowa Die Standseilbahn Image
Powstała w 1895 roku i na początku była napędzana silnikiem parowym, w 1910 roku została zelektryfikowana. Na 547 metrowej trasie kolejka pokonuje dwa tunele Burgbergtunnel długości 96 m i Prinzeß-Louisa-Tunnel długości 54 m. Różnica poziomów między stacjami to 95m. Obie kolejki należą do systemu komunikacji miejskiej DVB
Image Image
www.dvb.de/de/Freizeit-Tourismus/Bergbahnen/Standseilbahn


Drezdeńska Kolej Dziecięca Förderverein Dresdner Parkeisenbahn e.V. Image
To chyba jedyna kolej na świecie, na której kolejarzami są dzieci. I nie myślcie sobie, że jest to jakaś typowa kolejka parkowa jeżdżąca w kółko albo jajko. Tabor w skali 1:3 porusza się po torach o rozstawie 381 mm, a łączna długość szlaku to 5,6 km. Sieć tej kolei to aż 5 stacji. Pierwsze pociągi tego typu kolei liliputowej pojawiły się w Dreźnie w 1930 roku.
Image
Image Image
Więcej na stronie internetowej - i nawet po polskiemu można poczytać:
http://www.parkeisenbahn-dresden.de/index.php?snav1pl&index_pl#tarif


Waszej uwadze polecam też jeden z odcinków KolejWizji:
25.11.2013: DREZNO MUZEUM TRAMWAJÓW


Ps. Moja fotorelacja z Powitania Wiosny już niebawem....
Image [ Przesyłam ].[ Kolejowe ].[ Pozdro ].< cluzo >
Awatar użytkownika
cluzo
 
Posty: 308
Rejestracja: 18 Sie 2011, 19:04
Miejscowość: Kielce

CluzoFotoRelacja

Postprzez cluzo » 09 Kwi 2014, 16:00

SmOKczyści jak zwykle na bieżąco czytają nasze forum, tak więc pierwszy etap trasy (Kielce-Sędziszów) upłyną pod znakiem susz-jazdy. Na szczęście w żyłach krążyło już paliwo, gdyż Krzychu i Ptaku odwiedzili mnie przed wyjazdem na Herbach, tak więc był czas na małe piwko. Na dworcu dołączył Michał, Adam i Justyna, która jako debiutantka już na dworcu otrzymała do rąk wycinanki/wyklejanki. Niestety obecność Ochrony Dworca nie pozwoliła na przyklejenie megawlepy.
Karol grzał się już od Lublyna w Jadwidze, a w Krakowie dołączył Wawri - tym razem był bez żony, która pewnie ma już dość Arturowych umizgów i wolała się ulotnić przed naszym przybyciem :) Pojawiła się za to Klaudyna w nowym kolorze uczesania.
Po szybkiej przebieżce przez nowy dworzec i błyskawicznej wizycie w KFC/Tchibo udaliśmy się z jedzeniem i napitkiem do Silesii. Pociąg nie zdążył wystartować dobrze z dworca, a już się konduktor pojawił i zrobiło się trochę zamieszania - przepłoszyliśmy niemiaszków do innego przedziału, a kanarowi jedni powiedzieli, że jedziemy do Pragi, inni że do Bohumina, a jeszcze inni, że wysiadamy w Zebrzydowicach :) W Czechowicach Dziedzicach z wielkim hukiem dobili Młody i Piotrek - i już na starcie musiała interweniować Polycja prosząc o zachowanie spokoju.
W Boguminie na dworcu jest sklep, tak więc tym razem nikt nie musiał iść w ślady Klozego i włóczyć się nocą po placach zabaw :) Do ceny piwka nikt nie miał zastrzeżeń, ale przy kupowaniu biletów okazało się, że Adaś musi po raz pierwszy w tej podróży dołożyć trochę więcej koron niż to było przewidywane. A gdy już się rozsiedliśmy wygodnie w naszych przedziałach zapadła decyzja, że przesiadamy się do Chopina, bo są tam wolne miejsca i ten pociąg jedzie jako pierwszy. Nie długo nacieszyliśmy się podwyższonym komfortem tego pociągu - dirigent vlaku dał nam wybór: dopłacacie (360 koron) za miejscówkę, albo wysiadacie?
Image W dobrych humorach zaoszczędziwszy 360 koron na miejscówce wybiliśmy na peron w Ostravie, by poczekać na pociąg z którego wysiedliśmy w Bohuminie.
Półgodzinną przesiadkę z Wawrim i Piotrkiem postanowiliśmy wykorzystać na zwiedzanie dworca i szybko namierzyliśmy na hali głównej pianino. Piotrek podszedł do instrumentu i wpierw na głos przeczytał, że nie wolno grać w nocy, po czym zasiadł do klawiatury :P
Image Image
Po tych przygodach posiedzieliśmy jeszcze chwilę i poszliśmy spać. Nad ranem nasze drogi się rozeszły - Justyna z Adamem pojechali dalej do Pragi, a my odbiliśmy na północ - przesiadki w Turnov i Libercu praktycznie przespałem...
Image Nowy dzień powitaliśmy w Zittau
Image Do kolejnego pociągu było trochę czasu więc poszliśmy szukać wiosny :)
Mieliśmy sporo szczęścia, bo na pobliskim dworcu wąskotorowym stał przygotowany do drogi pociąg pod parą.
Image Image
Image Image
Image Image
Po odjeździe parotryba udaliśmy się do niemieckiego szynotryba, który też chyba był opalany węglem, bo było w nim piekielnie gorąco.
Następny przystanek: Dresden'ko :) Image Image
Image Image
Image Pomarańczowe koło - my jednak wybieramy pkp-jazdę piechotą.
Image Zespół Pałacowy Zwinger Image
i nasze szczęście do remotów :) Image
Image Patrole szukają Agenta, ale on już dawno z Michałem pojechali w dalszą drogę.
Image Gdyby Michał wiedział, że w Dreźnie może przesiąść się na parostatek...?
Image Katedra protestancka NMP, do której Karol wszedł wyjściem, a Krzychu wyszedł wejściem :)
Image Nieco zdyszany Wawri pyta czy można by podjechać tramwajką
Image ale jesteśmy już u celu - dworzec Dresden Neustadt
Następny etap podróży to urokliwa trasa doliną Łaby przez Bad Schandau i Děčín. Wbijamy na górny pokład piętrusa licząc na wspaniałe widoki, ale niestety w nowoczesnych pociągach okna nie da się otworzyć więc na większości zdjęć widać zadrapane szyby brudne i odblaski świateł z wnętrza wagonu. Do tego dochodzą typowe zdjęcia słupów...:)
Image Image
Image Lecz choćby skały srały musi się udać zrobić choćby kilka fajnych zdjęć.
Image Wulkanizacyjny kurort
Wieczorem docieramy do stolicy Czech. Ja z Piotrkiem idziemy powłóczyć się klimatycznymi uliczkami miasta i wypić browarka na jednym z mostów.
Image Justyna z Adim oprowadzają PeKiPę po Praskich knajpach :)
I kolejny nocleg w pociągu. W Bohuminie żegnamy Piotrka, a w Českým Těšínie zostawiamy Justynę i Adama. I znów ruszamy w stronę Bohumina gdzie dosiada Bilet Świętokrzyski, którego towarzystwem cieszymy się do Opavy. Dalej jedziemy do Głuchołaz - praktycznie całą tą trasę przesypiam.
Image W Głuchołazach przesiadamy się na trakcję pieszą. Przed nami 6-kilometrowy spacer do Nowego Świętowa. Jest mroźny, kwietniowy poranek - pora coś zjeść i popić.
Image Image
Image Wawri zapomniał o wczorajszej zadyszce i wyrywa do przodu niczym TLKa.
Image A my szukamy (po polskiej stronie już można używać tego słowa) wiosny.
Image Młody wspina się na "latarnię" by sprawdzić jak daleko jest Wawri z Karolem.
Image Mieli na nas poczekać odstęp dalej, ale sygnał jest jednoznaczny - są na szlaku.
Image PKP - Tradycja i nowoczesność
Image PKS - Grzyb i robak
Pamiątki poprzedniej epoki na stacji Nowy Świętów
Image Image
Image KarolMaps bezbłędnie informuje o naszym położeniu
Image Zza mgły wyłania się... szynobus
Zajmujemy lożę szyderców i Ptaku otwiera swoją Coca-Colę do której ustawia się kolejka chętnych :)
Image A po długim spacerze i Coli trzeba odzipnąć
Image Spółdzielnia Inwalidów im. L. Braillea w Kędzierzynie-Koźlu
Image Opolskie kible
W Kędzierzynie klapka opada, a może nawet odpada...
Image Image
Szybkie zakupy w Żaborabce i wbijamy da Sztygajra, na peronie zostawiając Młodego. Zmęczeni lecz w dobrych nastrojach jedziemy do domów. Tak się kończy kolejna PKP-Jazda.

Pogoda nam dopisała. Obyło się bez większych opóźnień czy zmian planów. Nawet udało się uniknąć kupna przejściówki na przejazd do Czech. Myślę, że wszyscy wrócili zadowoleni.
@Piotrek, Super, że wbiłeś się na całość trasy. Jeśli znów się z nami wybierzesz Ptaku znów udostępni Ci 2 korony byś mógł wspomóc rodaków w biedzie :) Szkoda tylko, że w Pradze mieliśmy tak mało czasu...
@Justyna i Adi, Po waszych zdjęciach widzę, że ogarnęliście Pragę i nawet jeśli PeKiPa was zmuliła, to stolica Czech z pewnością uratowała sytuację i myślę, że jeszcze nie raz dołączycie do PKP-Jazdy. Ciekaw jestem o ile przekroczyliście budżet? :P
@Bilet Świętokrzyski, Już się przyzwyczaiłem, że dołączasz do Jazdy w różnych dziwnych miejscach i o nieoczekiwanej porze - okrutnie chciało mi się spać w tym vlaku do Opavy, ale nie mogłem sobie odpuścić przyjemności wychylenia browara z tobą. Fajnie, że udało Ci się dostosować swój plan do naszego rozkładu. Pokaż tą swoją wlepkę z Powitania Wiosny.
@Karol, Widziałem, że byłeś lekko zawiedziony brakiem kasjerki bez zęba na przedzie :P Twoja mapka działa bez zarzutu - kawał dobrej roboty.
@Krzychu, Wszyscy zazdroszczą Ci tej czeszki...:)
@Agent, Ty łobuziaku, cyganie i złodzieju!:P Wszystko można Ci wybaczyć, ale czemu nie zapytałeś po ile te travku?
@Michał, Dobrze, że przed wyjazdem (jak zwykle) wetknąłeś swoim zwyczajem kijaszek w mrowisko - zmiana rozkładu PKP-Jazdy wyszła wszystkim na dobre, choć dla Krzycha 6-km spacer był chyba za krótki :P
@Ptaku, Trzeba było jechać do Kielec, siostra Michała była zawidziona
Image [ Przesyłam ].[ Kolejowe ].[ Pozdro ].< cluzo >
Awatar użytkownika
cluzo
 
Posty: 308
Rejestracja: 18 Sie 2011, 19:04
Miejscowość: Kielce

Re: Powitanie Wiosny 2014

Postprzez Karol » 17 Kwi 2014, 11:52

Image Image Image
Moja fotorelacja z Powitania Wiosny 2014
Tym razem cała galeria znalazła się na Picasie. Polecam włączenie pokazu slajdów. Miłego oglądania :)
Image
Awatar użytkownika
Karol
 
Posty: 202
Rejestracja: 21 Sie 2011, 18:53

Re: Powitanie Wiosny 2014

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 18 Kwi 2014, 13:51

Dołączyłem na krótko, ale warto było. Większa relacja niebawem, też powrzucam jakieś obrazki na Picassaweb.

Teraz muszę wyruszać w podróż, bo turystyk ważny 3 dni. Tradycyjnie od roku 2011 - Wielka...Wielka.Wp - czas pozaliczać Koleje Wielkopolskie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 296
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Powitanie Wiosny 2014

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 31 Maj 2014, 20:40

Późno, bo późno ale za to późno - wrzucę kilka zdjęć/odnośników. Szkoda, że niedasie udostępnić mojej wlepki na Picassa.

Dołączyłem na krótko ale warto było. Później zrealizowałem plan odnośnie zaliczenia wszystkich lokalek z Opavy [a zpet]
Według kolejności było tak: Hradec nad Moravici, Jakartovice, Kravare ve Slezsku-Chuchelna i na końcu Hlucin.

Szczególnie ważne punkty w niedzielę 6 kwietnia były dwa. Pierwszym z nich był przejazd na linii do Jakartovic w ostatnim dniu kursowania pociągów - Posledni Jizda.
Na opavskim dworcu a dokładniej przy krawędzi peronu 3 został podstawiony skład 4 wagonów serii 81. Nie wnikałem, czy w środku były silnikowe czy doczepne.
Dwa skrajne to na pewno były motoraki, na czołach były umieszczone wieńce [ po czesku Věnec ] i wyglądały tak:
Smer Jakartovice
Smer Opava
Taka była okolicznościowa tablica, jedna z kilku rozmieszczonych w drzwiach pociągu. Na peronie dworca była petycja - podpisałem, tej w pociągu już nie. Przykładowe foto dworcowej petycji. W pociągu można było też kupić okolicznościowe pocztówki po 10 koron i nabyłem dwie. Wewnątrz pociągu był "nekrolog" i tak samo na stacjach: przykłady, później na sieci pojawił się jeszcze taki.
Ostatni dzień kursowania miał oprawę, było dużo miłośników - z aparatami, statywami. Część jechała pociągiem, inni działali w terenie - na upatrzonych wcześniej foto-miejscówkach. Sam przejazd to była taka pożegnalna stypa, jednak w piknikowej atmosferze. Kreska na mapie jest.

Po zaliczeniu Chuchelnej i Hlucina był powrót elefantem do Czeskiego Cieszyna. Drugi ważny punkt 6 kwietnia - nadszedł czas na PKP-Jazdę piechotką:
Czeski Cieszyn - odj. 14:10. Po przekroczeniu granicy jedynym z dostępnych środków lokomocji - z buta, udało się osiągnąć dworzec w Cieszynie o 14:30.
Kolejny etap to "zaliczanie" trasy do Goleszowa. Symboliczny początek to nieczynny przejazd kolejowy i taka była marszruta:
Cieszyn [14:35-15:01] Cieszyn Mnisztwo [15:15-16:00] Bażanowice [16:02-16:33] Goleszów Górny [16:40-17:08] Goleszów.
Szkoda, że nie fotografuję - byłaby relacja z przejscia szlaku. Mam zapisane ubytki w sieci trakcyjnej - stan z dn. 6.04:
odc. Cieszyn Mnisztwo-Bażanowice pomiędzy słupami 34.12-33.23 oraz 33.5-33.3
odc. Bażanowice-Goleszów Górny od słupa 32.9 do 31.29

Oficjalna wlepka ozdobiła stację w Jakartovicach natomiast kod QR został na przystanku Cieszyn Mnisztwo. Powrót elfem KŚ do Pszczyny i następnie
według planu Pogoria-Katowice-Zefir-Kraków-Poprad-Skarżysko i planowe zakończenie Powitania Wiosny 7.04 po godzinie 7 rano.
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 296
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Powitanie Wiosny 2014

Postprzez AgentEU07 » 06 Lip 2014, 09:41

Lepiej późno niż wcale. Moja relacja na blogu. https://pociagiemprzezzycie.blogspot.co ... &type=POST
AgentEU07
 
Posty: 95
Rejestracja: 25 Sie 2011, 11:25

Poprzednia

Wróć do 2000 - 2015

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron